Innertak med tekstur som minner om sammenflettet eller flisete materiale, muligens fra et gammelt hobbyrom eller garage fra 1970-tallet. Innertak med struktur som ligner på platt spaghetti, muligvis et eldre materiale fra 1970-tallet med synlige skjøter og belysning ovenfor. Et nærbilde av et strukturert innertak med spagetti-lignende mønster og en finger som peker på overflaten. Vi har et innertak i et rom i huset som antageligvis fra starten var tenkt som hobbyrom eller garasje, men der det ligger parkett og har gjort det siden byggingen i 1970.

Jeg lurer på hva slags innertak dette er? Hva kalles det, hva er det laget av og annet av interesse.

Det ser ut som "flat" spagetti og tar man i det litt hardt så går det i biter.

Det var opprinnelig et yttertak ovenpå, men nå er det en tilbygging, om det er til noen hjelp:)

Se bilder / Takk på forhånd!

Det er Träullit

• Liker
Anatutti2012 og 1 annen
  • Laddar…
Består av treull og sement, Treullit heter selskapet som produserer disse treullplatene.

• Liker
Anatutti2012 og 1 annen
  • Laddar…
Treullsement eller treullit

Takk for raskt svar!

• Liker
Anatutti2012
  • Laddar…
T Triggen skrev:
[bilde] [bilde] [bilde] Vi har et innertak i et rom i huset som trolig fra starten var tenkt som hobbyrom eller garasje, men der det ligger parkett og har gjort det siden byggingen i 1970.

Jeg lurer på hva slags innertak dette er? Hva kalles det, hva er det laget av og annet av interesse.

Det ser ut som "flat" spagetti og hvis man tar i det litt hardt så går det i biter.

Det var opprinnelig et yttertak oppå, men nå er det en tilbygging, om det er til noen hjelp:)

Aldri sett. Stilig, tøft og annerledes.

• Liker
Triggen
  • Laddar…
Isolerende, lydisolerende, brannhemmende og tåler fukt.

• Liker
Triggen
  • Laddar…
Brukes/ble ofte brukt i parkeringshus, og jeg har også sett det i x antall hus med tilbyggt garasje. Sannsynligvis er det hyggelig lydisolerende. Derimot er det verdiløst å skru i... :crysmile:

• Liker
Triggen
  • Laddar…
Finnes også i diverse skoler rundt om i landet. Smuldrer opp hvis man "tilfeldigvis" kaster en ball opp i det.

• Liker
Triggen
  • Laddar…
T Triggen skrev:
[bilde] [bilde] [bilde] Vi har et innertak i et rom i huset som sannsynligvis fra begynnelsen var tenkt som hobbyrom eller garasje, men der det ligger parkett og har gjort det siden byggingen i 1970.

Jeg lurer på hva slags innertak det er? Hva kalles det, hva er det laget av og annet av interesse.

Det ser ut som "flat" spaghetti og hvis man tar i det litt hardt, så går det i biter.

Det var opprinnelig et yttertak over, men nå er det en tilbygging, om det er til noen hjelp:)

Det er lyd og fuktbalanserende og brannsikkert...
Träullit... som flere har sagt...
Det er et utmerket materiale som bør brukes mer.

• Liker
Triggen
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Det er lyd- og fuktighetsbalanserende og brannsikkert...
Träullit... som flere har sagt...
Det er et utmerket materiale som bør brukes mer
Vekker tråden da jeg trenger å finne isoleringsmateriale til gulv mot krypkjeller i tømmerhuset. Vi har sanert hussopp så cellulose føles risikabelt om noe likevel får liv... Da har vi fått råd om lin og hamp, men disse er vanskelige å få tak i og ganske dyre. Kan dette være et bra alternativ? trefibrene ser ut til å være dekket av betong så kanskje vanskelig for soppen å vokse i likevel...? Noen som vet?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.