3.417 lest ·
17 svar
3k lest
17 svar
Hva er dette? Hvordan sitter den fast? Hvordan får jeg den bort?
Holder på å fjerne steintrappen som er full av sprekker. Skal bygge en tretrapp. Når jeg har fjernet steintrappen ser jeg dette på bildet. Den sitter liksom fast ved inngangsdørens underdel.. Hvordan blir man kvitt denne metallbiten? Sitter den fast i treverket under døren tro? Noen som har noen idé?
Hvorfor skal den bort?
Får ikke sammen bildene 2 og 3 med det første bildet, men hvis den sitter fast på ytterdøren, kan jeg tenke meg at den er til for å holde døren åpen, det har nok vært en pinne med en bøyle på som låser døren i åpen stilling — dørholder kalles den visst.M Förstagångsköparen skrev:Holder på å fjerne steintrappen som er full av sprekker. Skal bygge en tretrapp. Når jeg har fjernet steintrappen ser jeg dette på bildet. Den sitter liksom fast ved inngangsdørens underdel.. Hvordan blir man kvitt denne metallbiten? Sitter den fast i treverket under døren tro? Noen som har noen idé?

Det er terskelblikken TS sikter til, ikke kroken til dørlukkeren.fam-lundborg skrev:
"Kroken" er til venstre utenfor bilde på det første bildet.fam-lundborg skrev:
"Kroken" sitter på dørbladet.
"Fotplåten"/terskelblikket sitter på terskelen samt delvis innsatt i pussen.
Forklarer hvorfor bilde 2 og 3 forvirret 😀D Daniel 109 skrev:
Edit:
Men ikke hvorfor man ikke vil ha platen, visst - litt fikling å få inn en bærebjelke for kommende tretrapp men når stålrammen er borte kan det vel ikke være veldig vanskelig å få på plass bjelken...
Så skal det legges bord hele veien inn til døren, så alt må bort. Det spiller ingen rolle hvorfor jeg vil ta bort den. Hvordan får jeg bort den?fam-lundborg skrev:
Tar du bort dörrblecket så behöver du sätta dit en ny så att den inte blir inläckage..M Förstagångsköparen skrev:
Man brukar ha trallen 50-100mm lägre än dörrbladets underkant så att det går att öppna dörren på vintern..
Så rekommendationen är inte att ha trallen i samma höjd som tröskeln på dörren om det var det du hade tänkt dig😊
Skal prøve å sette en ny sånn her der!J jonaserik skrev:
Hvordan får man et nytt dørblekk som passer? Det er vel forskjellige på alle hus?Rejäl skrev:Fjerner du dørblekket så trenger du å sette på et nytt så det ikke blir inntrengning.
Man pleier å ha terrassebordene 50-100 mm lavere enn underkanten av dørbladet så det går an å åpne døren om vinteren.
Så anbefalingen er ikke å ha terrassebordene i samme høyde som terskelen på døren om det var det du hadde tenkt deg😊