969 lest ·
10 svar
969 lest
10 svar
Hva er dette for en furulist som sitter i et 60-tallshus?
Verktøyentusiast
· E
· 15 059 innlegg
Ja, det er en furulist fra 60-70-80-tallet en gang. Det finnes et uendelig antall forskjellige lister som denne, ofte produsert ganske lokalt hos et sagbruk-høvleri. Å få tak i en lik i noen trelast er nok umulig. Prøv hos naboer med hus fra samme tidsperiode. Ligger det ikke noe på loftet?
Nej. Tyvärr finns det inget sånt liggandes och skräpar. Jag hade hoppats att det var en standardlist som jag kunde köpa om jag visste vad den hette.Fotografen skrev:
Det finnes fortsatt firmaer som kopierer lister, men så beror det på kvantitet kontra pris. Har du flaks finnes det allerede et stål så du slipper kostnaden med å produsere et nytt. Så beror det på total mengde om det blir en rimelig pris.
Egentlig trenger jeg ikke så mye. Bare rundt en dør.PeterFalun skrev:
Jeg trodde det skulle være enkelt å få tak i. Jeg har aldri engang tenkt tanken at det ikke skulle finnes som standard, men jeg innbilte meg at hvis jeg bare visste hva de heter, så ville jeg finne det med en gang. Nå når det viser seg at det handler om spesialbestilling, tror jeg at jeg dropper å prøve å finne de samme listene.
Jeg synes egentlig ikke at de er særlig pene.
Jeg tror jeg kommer til å bytte til vanlige, glatte lister i stedet. Det er sannsynligvis ingenting noen kommer til å legge merke til uansett.
Kontakt f.eks Sörgårdens hyvleri i Tibro, de er spesialisert på ulike typer lister inkludert at de kan om nødvendig lage nye stål (eller modifisere en eldre.)V vickan11 skrev:
Skaff en profilmall, plasser den mot listen og send et bilde til dem.
Takk for tipset. Bra å vite hvordan man kan gå videre om jeg velger å gjøre det. Men antagelig gir jeg bare opp og satser på en enkel lett tilgjengelig list i stedet.S skaraborgsfakir skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 160 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46.160 innlegg
Ettersom du ser ut til å høre hjemme i Stockholmsområdet kan du sjekke her: https://www.panelochlist.se/
Har også uvanlige lister.
Har også uvanlige lister.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hjälp mig förstå det här med att välja rätt elbilsladdare.
El -
Går det att bygga ut förråd till bastu med det här taket + lutning?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vad finns för risk för fuktskada här och vad kan jag göra åt det nu?
Badrum -
Vad är det här för typ av papp?
Tak & Vind -
Vad gör jag nu när jag har sett en råtta klättra i körsbärträdet
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur