Heisann!
Jeg bor i en leilighet fra 60-tallet og har tenkt å bygge om litt i boden min. Jeg har nå merket at en del av veggen har ramlet av (se bilder).
Veggen med sprukken puss fra en leilighet på 60-tallet, delvis opplyst, med en del av pussen som har falt av, blottlegger underliggende materiale. En del av en vegg med avskallet puss som eksponerer grovere material under, sannsynligvis i et eldre bygg. Sprukket vegg med synlig mur eller gipsplate, muligens fra en eldre bolig. Viser avskalling og materialet som har begynt å falle av.
Er det noen som vet hva denne veggen er laget av?
Jeg har hørt at man skal være litt forsiktig før man begynner å fikse og ordne med vegger da det kan finnes asbest i gamle hus. Mitt spørsmål er rett og slett om et trent øye kan se hva veggen min er laget av og om jeg bør sjekke dette ut? Eller er det bare å begynne å bore? 😊
Takk på forhånd! /Sandra

• Veggen i et gammelt lagerrom med avslørt indre materiale som delvis har smuldret bort.
Ser ut som vanlig betong.

Om du bor i Brf kan du snakke med styret da du trolig ikke eier veggen og boden?

Stem ellers av med eieren av bygningen om det er leierett, selskapet vil sikkert få feilmelding på dette og kanskje reparerer selv.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ser ut som vanlig betong.

Om du bor i Brf kan du prate med styret da du trolig ikke eier veggen og boden?

Stemme ellers av med eier av bygningen om det er leierett, selskapet vil sikkert få feilmeldingen på dette og kanskje reparere det selv.
Tusen takk! Ja men jeg skal sjekke med min forening før jeg begynner med noe 😊

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.