Har bygget inn en ikeagarderobe. Reglat rundt om og satt osb og gips. Deretter restaureringstapet. Som tittelen lyder: Hvordan unngår man at reglene lyser gjennom osb og gips? Man ser hvor reglene sitter. De liksom lyser gjennom veggen.

Kanskje ikke er like tydelig på bildet, men det er i alle fall sånn. På venstresiden på bildet synes det tydelig. Ville være interessant å vite hva jeg har gjort feil.

• Hvite skyvedører fra IKEA montert på grønn vegg i et rom med lyst tregulv og hvitt tak.
A
Du har sannsynligvis sparklet for tynt i gipsforsenkningene, og på skårne gipskanter lagt på for mye sparkel slik at det har blitt en kul/rygg.

• Liker
Farstatjej90 og 3 andre
  • Laddar…
Er det nøye sparklet før, skal det være totalt umulig å se hvor stenderne sitter.

• Liker
katho75 og 1 annen
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Du har sannsynligvis sparklet for tynt i gipsforsenkningene, og i skjærte gipskanter lagt på for mye sparkel slik at det har blitt en kul/rygg..
Jeg holdt meg veldig sparsom med sparklet. La på sparkel der det trengtes (mellom gipsplater osv..). Men hvordan skal dette gjøre at stendere vises?

A Argastesnickaren skrev:
Er det nøye sparklet på forhånd så skal det være totalt umulig å se hvor stenderne sitter.
Jeg var nøye... hmm..

A
Det er nok med noen millimeter i forskjell så synes det i strykelys..

Rejäl skrev:
Det holder med noen millimeter i forskjell så vises det i strykelys..
Men jeg reglade. Så direkte på med osb og gips. Hvordan kan reglene vises igjennom?

Kan det være sparkelkanten på gipsplaten? Jeg kapper den bort i hjørner og mot åpninger.

J JohnyS skrev:
Kan det være sparkelkanten på gipsplaten? Jeg kapper bort den i hjørner og mot åpninger.
Sparkelkanten?

Slik så det ut

• Hvitt, uferdig skapramme mot en vegg av sponplater, med rotete gulv foran og verktøy spredt rundt i et lite rom.
  • Byggeprosjekt med trestativ og hvit veggenhet, OSB-plate i forgrunnen, og en liten hvit trappestige foran.
Kanten av gipsplaten er tynnere i kanten for å få plass til remse og sparkel.

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
S
Til høyre ser man tydelig den forsenkede sparkelkanten på gipsplaten. Det pleier å være enklest å skjære bort 5 cm av kanten i hjørner og avslutninger så man slipper å sparkle hele forsenkningen.

• Liker
Moxmox og 3 andre
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Til høyre ser man tydelig den forsenkede sparkelkanten på gipsplaten. Det pleier å være enklest å skjære bort 5 cm av kanten i hjørner og avslutninger, slik at man slipper å sparkle hele forsenkningen.
Hæ? Jeg synes hele platen ser lik ut.

A
M Mjärn skrev:
Hva? Jeg synes at hele platen ser lik ut
Hvilken gips har du montert?

M Mjärn skrev:
Jeg holdt meg veldig sparsom med sparkelen. La på sparkel der det var nødvendig (mellom gipsplater osv..). Men hvordan skal dette gjøre at stenderne synes?
Stendere synes ikke gjennom osb og gips, det er sparkelarbeidet som er utilstrekkelig.
M Mjärn skrev:
Hva? Jeg synes hele platen ser lik ut
Da bør du kikke grundigere neste gang eller sette bort arbeidet.

• Liker
katho75 og 5 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.