20.980 lest ·
110 svar
21k lest
110 svar
Hvordan unngår man at stenderne viser gjennom osb og gips?
Har bygget inn en ikeagarderobe. Reglat rundt om og satt osb og gips. Deretter restaureringstapet. Som tittelen lyder: Hvordan unngår man at reglene lyser gjennom osb og gips? Man ser hvor reglene sitter. De liksom lyser gjennom veggen.
Kanskje ikke er like tydelig på bildet, men det er i alle fall sånn. På venstresiden på bildet synes det tydelig. Ville være interessant å vite hva jeg har gjort feil.
Kanskje ikke er like tydelig på bildet, men det er i alle fall sånn. På venstresiden på bildet synes det tydelig. Ville være interessant å vite hva jeg har gjort feil.
Bygningsveteran
· 2 675 innlegg
Er det nøye sparklet før, skal det være totalt umulig å se hvor stenderne sitter.
Jeg holdt meg veldig sparsom med sparklet. La på sparkel der det trengtes (mellom gipsplater osv..). Men hvordan skal dette gjøre at stendere vises?Rejäl skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 723 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5.723 innlegg
Til høyre ser man tydelig den forsenkede sparkelkanten på gipsplaten. Det pleier å være enklest å skjære bort 5 cm av kanten i hjørner og avslutninger så man slipper å sparkle hele forsenkningen.
Stendere synes ikke gjennom osb og gips, det er sparkelarbeidet som er utilstrekkelig.M Mjärn skrev:
Da bør du kikke grundigere neste gang eller sette bort arbeidet.M Mjärn skrev: