Jeg trenger å lage et 22mm stort hull i et emaljert badekar og lurer på om noen har tips om hvordan jeg gjør det på beste måte?

Jeg har fått tips om å bruke hullsag for metall, lav hastighet, lav belastning og mye kjøling.

Noen som vet noe.....?
 
Se i "Borra i kakel"-tråden i Baderomsavdelingen - der finnes det noen tips (om det finnes noen likheter mellom emalje og granittkeramikk).
 
Kanskje finne en firma i din nærhet som kan skjære med vann.
 
Skulle også prøve med "kakelapproachen". Ganske store likheter, hardt og sprøtt.
En slik hullsag som ikke har tenner men diamantpulver. Sakte og forsiktig, med vann på.
Forsøk å finne et gammelt badekar/dekkeplate som er emaljert og prøv på?
Metallavdelingen på avfallsstasjonen...
 
Hulletakeren som man bruker til kjøkkenvask fungerer den?
Plåt som plåt - sprekker emaljen kanskje?!

Jeg mener den modellen som har forskjellige hakk for forskjellige størrelser - som trappetrinn..
 
:o ADVARSEL, for sprekkdannelse! ;)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.