Jeg merker at i USA så teiper de inn hele husene sine utendørs med såkalte house wraps, litt som våre fuktbarrierer bare på utsiden. Jeg forstår ikke helt hva de tenker der, er det ikke på innsiden av isolasjonen man vil ha barrieren, ellers samles fuktigheten innendørs? De ser ut til å bygge hus ganske annerledes der, for eksempel ser det nesten ut som de bare har enstegsfasader, noe som høres ut som en råtekatastrofe i vente, men kanskje derfor de har house wraps?

En ting jeg tenker er at kanskje i det amerikanske klimaet som generelt er veldig varmt, så kanskje de vil ha barrieren på utsiden, for fuktighet søker seg fra varmt til kaldt og i USA har de fleste A/C og kjøler husene sine mesteparten av året i stedet for å varme dem. Men jeg har sett house wraps på hus i Canada også... Bare en rask teori, ville vært interessant å vite mer hvis noen har kunnskap om de forskjellige byggeteknikkene her og der borte.

Mikael_L
Jeg synes det høres ut som en OK sak i sørstatene i USA med tanke på det varme og fuktige klimaet der.

Men i nordlige USA virker det sprøtt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.