Medlem
· Västra Götaland
· 149 innlegg
Hei...
En fundering som dukket opp nå når jeg holder på med renovering av en mindre toalett.
Toalettet er lite og det vil bli litt kronglete å sette kryssfiner i full lengde fra gulv til tak... men det fungerer vel å sette kryssfiner horisontalt?
(Gipset blir dog vertikalt)
/Frippe
En fundering som dukket opp nå når jeg holder på med renovering av en mindre toalett.
Toalettet er lite og det vil bli litt kronglete å sette kryssfiner i full lengde fra gulv til tak... men det fungerer vel å sette kryssfiner horisontalt?
(Gipset blir dog vertikalt)
/Frippe
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 416 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.416 innlegg
Er det en toalett eller et baderom?
Ja det går bra men ifølge "säkra våtrumsväggen" skal skjøtene alltid ligge over bjelke (eller tilsvarende) så vil du følge den til 100% må du forsterke, vil du henge opp noe tungt i nærheten som f.eks. servanten er det nok lurt å gjøre det uansett om du ikke velger å følge nøyaktig.
Ja det går bra men ifølge "säkra våtrumsväggen" skal skjøtene alltid ligge over bjelke (eller tilsvarende) så vil du følge den til 100% må du forsterke, vil du henge opp noe tungt i nærheten som f.eks. servanten er det nok lurt å gjøre det uansett om du ikke velger å følge nøyaktig.
Medlem
· Västra Götaland
· 149 innlegg
HeiRickard. skrev:
Er det et toalett eller et baderom?
Ja det går bra men enligt ”säkra våtrumsväggen” ska skarvarna alltid lilla över regel (eller motsvarande) så vill du följa den till 100% måste du kortla, vill du hänga upp något tungt i närheten som t ex håndvasken är det nog klokt att göra det ändå även om du inte väljer att följa exakt.
Takk for svar. Det er ikke baderom, kun en liten gjestetoalett. Jeg kommer til å kortla. Det er gamle vegger med varierende cc-mått mellom reglene så uansett horisontalt eller vertikalt så trenger jeg å sette regler.
Derimot blir det smidigere for meg å ha mindre plater enn 2450 og sette finerplaten horisontalt...
/F
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 416 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.416 innlegg
F Frippego skrev:Hallo
Takk for svar. Det er ikke baderom, kun en liten gjestetoalett. Jeg kommer til å korte ned. Det er gamle vegger med varierende cc-mål mellom reglene, så uansett horisontalt eller vertikalt så må jeg sette opp regler. Derimot blir det smidigere for meg å ha mindre plater enn 2450 og sette kryssfiner horisontalt...
/F
Da er 15mm kryssfiner allerede ”overkill” som det er, så gjør det slik det føles bra, så blir det bra. En toalett har ingen våtromsvegger
Medlem
· Västra Götaland
· 149 innlegg
Klikk her for å svare