Jeg skal demontere planker som har vært montert utendørs i mange år. De er skrudd med sporskruer. Med skrutrekker er det umulig å få dem ut. Kjøpte en sporbit og prøvde med slagskrutrekker, og det gikk utmerket. Fikk ut fem skruer på to minutter. Så ble biten propellformet.
Finnes det gode biter å få tak i? Jeg vet at det finnes harde, litt dyrere biter beregnet for slagskrutrekkere, men jeg finner ingen sporvarianter, kun stjerne og torx. Eller skal jeg kjøpe en god skrutrekker, kutte og file til? Kommer det til å fungere bedre, eller ryker den like raskt som en bauhausbit?
Tips mottas med takk!
Finnes det gode biter å få tak i? Jeg vet at det finnes harde, litt dyrere biter beregnet for slagskrutrekkere, men jeg finner ingen sporvarianter, kun stjerne og torx. Eller skal jeg kjøpe en god skrutrekker, kutte og file til? Kommer det til å fungere bedre, eller ryker den like raskt som en bauhausbit?
Tips mottas med takk!
Merkelig nok blir plural i engelska noen ganger singular i svensk. Så ofte at det til og med er en skriveregel i svenskan med eget navn, sk kepsbildning. Eksempel: keps (caps), muffins, chips, bebis, räls.Johey skrev:
Tils det motsatte er bevist fortsetter jeg å tro at den svenske entallsformen av den utskiftbare ploppen til skrumaskinen kan kalles bit.
Testet mine nye bits i går og det fungerer ganske bra. Har klart å trekke ut (eller av) samtlige skruer jeg har gitt meg på så langt. Den første biten gikk i smådeler på den andre skruen, men deretter kjørte jeg litt roligere på avtrekkeren og fikk ut et titalls uten å se en skramme på biten. Slagskruemaskinen derimot blir varm og lukter urovekkende kjemisk, så jeg får nok ta det litt rolig med den også.
Så skal plankene høvles og lakkeres, og deretter gjenmonteres med noe helt annet enn sporskrue!
Testet mine nye bits i går og det fungerer ganske bra. Har klart å trekke ut (eller av) samtlige skruer jeg har gitt meg på så langt. Den første biten gikk i smådeler på den andre skruen, men deretter kjørte jeg litt roligere på avtrekkeren og fikk ut et titalls uten å se en skramme på biten. Slagskruemaskinen derimot blir varm og lukter urovekkende kjemisk, så jeg får nok ta det litt rolig med den også.
Så skal plankene høvles og lakkeres, og deretter gjenmonteres med noe helt annet enn sporskrue!
ja. kommer du til en butikk og begynner å spørre om bit og biter. så kommer de ikke til å forstå.Johey skrev:Inntil det motsatte er bevist fortsetter jeg å tro at den svenske singularformen av den utbyttbare ploppen til skruvdragaren kan kalles bit.
Testet mine nye biter i går og det funker ganske bra. Har klart å dra ut (eller av) samtlige skruer jeg har prøvd meg på så langt. Første bitten gikk i smådeler på den andre skruen, men deretter kjørte jeg litt roligere på avtrekkeren og fikk ut et 10-talls uten å se en skramme på bitten. Slagskrudragaren derimot blir varm og lukter urovekkende kjemisk, så jeg må nok ta det litt rolig med den også.
Sen skal plankene høvles og lakkes, og deretter monteres med noe helt annet enn sporskruv!![]()
er den ny kommer jo din maskin til å lukte.
er den av dårlig kvalitet kommer den til å lukte.
blir den skikkelig varm så lukter den,
Klikk her for å svare