Satsuki
Har en veggplate i garasjen som jeg er usikker på materiale (se bilde). Den er delvis revet bort etter at vi byttet garasjeport i fjor.
Takknemlig om noen kan identifisere denne:
Skadet veggpanel i garasje med delvis avslørt kjerne; viser strukturen i materialet nær en plastfolie. Potensielt fuktbestandig.

Platen sitter nærmest porten og ser ut til å være mer motstandsdyktig mot fukt enn vanlig gips. Akkurat her hadde det vært bra med noe mer holdbart, så jeg tar imot tips på hva jeg bør erstatte denne med :)

Sponplate kanskje

Ser ut som noen slags sement i bruddflaten. Søk på fibercementplater eller noe lignende.

• Liker
Satsuki og 1 annen
  • Laddar…
Gjetter også på fibercementskive

• Liker
Satsuki
  • Laddar…
Fargen på bruddet kan antyde noen form for fibersement. Men det er noen korn av noe slag i bruddet. Noen gamle gipsplater har blandet inn sagflis, men dette er sikkert en form for gammel fibersement. Kanskje fibersement med innblandet flis. Gipsplater har alltid lag av kartong/papir på overflatene. Ellers ville de ikke holde. Fibersement er også betydelig tyngre enn gipsplater. Gammel fibersement liknende Eternit kan inneholde asbestfiber og må fuktes for å unngå støv, og pustemaske anbefales hvis du river selv. I så fall legg avfallet forsiktig i plastsekker som knytes tett.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.