Jeg sitter og tegner på en innervegg med fast vindusparti som jeg skal bygge og skulle gjerne ha tilbakemelding angående bæring fra noen som er litt mer erfarne.
- Jeg har tenkt å bygge den med 45*70-regler og OSB+Gips på begge sider, så total tykkelse på veggen er ca 120 mm.
- Regler vil festes i bærende betongvegger samt i gulv og tak-bjælkelag av betong.
- I veggen vil det være en åpning i overkant hvor jeg dels vil plassere et vindusparti, sannsynligvis med enkeltglass, samt etterlate et hulrom som skal dekkes med en utenpåliggende skyveluke av tre. Vinduspartiet vil være ca 138*70 cm.
- Da det vil trekkes strøm fra eksisterende takuttak til nye lampeuttak på hver side av veggen samt uttak og bryter i vegg, så kappes takregelen ved lampeuttaket i henhold til anbefaling fra elektriker, ca 70 mm glippe.
Har bygget en regelvegg tidligere uten problemer men har aldri bygget med vindu- eller dørparti, så har litt vanskelig for å vurdere hvor tungt glasspartiet blir og om bæringen er tilstrekkelig. Hva tror dere? Se tegning med tenkt regelstruktur inntegnet.