Til Dere som liker utfordringer og som ikke skyggler for raske løsninger:
Har et veldig lite budsjett for formålet og trenger en enkel løsning.

Jeg vil dekke til en av mine døråpninger på kjøkkenet, men vet ikke hva jeg skal finne på.
(På den andre siden står et garderobeskap).

Dette er det jeg har tenkt på:
Feste over plate-materiale, male og sette på tak- og gulvlister. Finnes det noe billig og tynt plate-materiale som kan brukes?

Tenkte eventuelt å beise plate-materialet om det ikke blir for dyrt.

Hvordan ville dere dekorere/innrede det nye hjørnet som er ca 90cm bredt og 55cm dypt?
Kjøkkenet er hvitt, eikegulv, hvite 60-talls skapdører, virrvarr-benkplate med valnøttlister. Har ikke kjøpt nye møbler ennå.

Helst av alt vil jeg ha et innebygd høyskap, men det blir for dyrt. 😔

Kunne man feste en ramme i taket og en ved gulvet og feste plate-materiale, så det blir et spiskammers?

Det må virkelig være enkelt.
Sjekket på DIY for dummies og begynte nesten å gråte.

• Plantegning av kjøkken med benkeskap, veggskap, kjøleskap, høyskap og planteillustrasjoner. Rød pil markerer bredde på området.
Gips koster 100-130kr platen og kuttes lett med en skarp kniv, kan lett males, tapetseres eller flislegges om man ønsker det.

• Liker
ILoveFunkis
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Gips koster 100-130kr platen og kappes lett med en skarp kniv, kan lett males, tapetseres eller flislegges om man så ønsker.
Hvor stor er en plate?

Veldig snilt om du kan sende en lenke?
Har sett på gips, men det fantes så mange forskjellige varianter. Leter etter 1000 forskjellige ting og det ville virkelig hjelpe meg. 💕

Fester man gips med skruer og er materialet lett?

Beste svar

I ILoveFunkis skrev:
Hvor stor er en plate?

Hadde vært kjempehyggelig om du kan sende en lenke?
Har sett på gips, men det var så mange forskjellige varianter. Leter etter 1000 forskjellige ting og det ville virkelig hjelpe meg. 💕

Fester man gips med skruer og er materialet lett?
Gips er ganske tungt, men billig å kjøpe, lett å kutte og kan skrues, limes eller kanskje til og med spikres fast.

• Liker
ILoveFunkis
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Gips er ganske tungt, men billig å kjøpe, lett å kappe går å skru, lime eller kanskje til og med spikre fast.
Supert! Tusen takk.
Kommer med 99% sikkerhet til å bruke det.
Virker enkelt og billig. Og tusen takk for at du tenkte på et materiale som er lett å arbeide med!💕

Om jeg skulle ønske å løse det på en annen måte enn en "vegg" over åpningen trenger jeg et veldig lett plate-materiale. Har du noe å anbefale som er billig og lett å kappe?

Dusjstang som spennes opp uten skruer og så valgfri gardin, raskt opp og raskt ned uten merker??

• Liker
ILoveFunkis og 1 annen
  • Laddar…
P
Hva vil du bruke overflaten til i stedet?

Sette opp en hylle?

Tom?

• Liker
ILoveFunkis
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Dusjstang som spennes opp uten skruer og så valgfri gardin, raskt opp og raskt ned uten merke??
Har en liten leilighet og skal antagelig dele av et rom med gardiner, så det blir litt for mye stoff.

Det gjør ingenting om det blir merker.
Sparkle er en av de få tingene jeg er flink til.
Takk OCD!😄

yoloboi skrev:
Hva vil du ha overflaten til i stedet?

Sette en hylle?

Tom?
Kjære Tom,
Det var også noe jeg trengte tips om.
Jeg er helt håpløs når det kommer til interiør.

Ville helst ha et innebygd skap som passer med resten av skapene, men det må vente. Har andre ting som må prioriteres, men jeg må dekke til døråpningen for jeg har satt et skap på den andre siden.

BirgitS BirgitS skrev:
Et vitrineskap i rommet?
Noen eksempler:
[lenke]
[lenke]
[lenke]
Takk Birgit!
Det er kjempebra tips.
Renoverer/innreder hele leiligheten og har et veldig lite budsjett for nettopp dette formålet, men all inspirasjon hjelper!💕

BirgitS
I ILoveFunkis skrev:
Takk Birgit!
Det er kjempebra tips.
Renoverer/innreder hele leiligheten og har et veldig lite budsjett for akkurat dette formålet, men all inspirasjon hjelper!💕
Du trenger jo ikke kjøpe et vitrineskap umiddelbart, men det kan jo vente, for vet man hva målet er kan man tåle litt rariteter av forskjellig slag i mellomtiden.

• Liker
ILoveFunkis
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du trenger jo ikke kjøpe et vitrineskap umiddelbart, men det kan jo vente, for vet man hva målet er kan man holde ut med litt rariteter av ulike slag i mellomtiden.
Det har du helt rett i. 😊
Tenkte prøve å finne en provisorisk løsning som er billig og som ser ok ut til alt annet er kjøpt og klart.

Til slutt (om noen år) skal det bli et lite lager/spiskammers eller et innebygd skap, men jeg må ansette noen til det. Om jeg ikke har hell på Tinder😂 (spøk).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.