Vi har en håndverker som satte microliten (malerfilt) helt feil på vegg og tak i hele kjelleren vår (tak og vegg). Han hadde ikke satt dem tett inntil hverandre så en skjøt oppstod, og på noen steder var det til og med overlappet med noen mm. Dette så jeg først da han hadde malt én gang. Påpekte dette og at jeg ikke var fornøyd, vi vil ha helt glatte vegger, det er nettopp derfor man bruker microlit på nye gipsvegger.:)

Det han da gjør er å fylle igjen skjøtene med latex (der det var overlappende, skar han bort og fylte igjen med latex), og ikke bare litt, men nærmest som å sparkle dem med latex slik at de enkelte steder er 3-4 cm bredt. Dette kommer til å bli katastrofe i morgen når han skal male andre gangen da latexen er helt glatt, noe som ikke en microlit er. Jeg prøvde selv å male over en skjøt i kveld, og det ser ikke bra ut, ganske enkelt forferdelig. Det blir liksom blankt der latexen er, så nå er det spor på 3-4 cm som er helt glatte midt på vegger og tak.:(

Og i morgen kommer han igjen for å male andre gangen... hva gjør vi nå??? Hvordan løser man dette?? Si ikke vi må sette opp alt igjen? Tips noen!! Veldig takknemlig for svar...

Har ingen løsning på ditt problem men man setter med overlapp og skjærer når man setter så blir skjøtene perfekte.

mmm det vet til og med jeg at man gjør og jeg sitter mest på kontor hele dagene. Det er liksom derfor jeg har tatt inn en håndverker for å fikse det. blir så trøtt :banghead:

Setter dem alltid kant i kant. Det er en risiko for at man skjærer opp pappen på gipsen hvis man setter med overlapping. Skal man få det der pent må man gjøre en bredsparkling.

mmm bra tips på hva man skulle gjort før... dessverre gjenstår problemet mitt.. Har nettopp testmalt en tredje gang i en skjøt og venter på resultatet. Ser lovende ut.... Hvis det blir bra betyr det at vi må kjøpe en hel omgang maling til for en 3000 kr hvem skal stå for den materialkostnaden. Samt tiden ...

Hm, må man ikke male microlit tre ganger likevel fordi det suger så utrolig?

der har du et poeng ... men håndverkeren sa det skulle være nok med to ... og lekmann som man er så stolte jeg på det. får se hvordan han stiller seg til å male en 3dje gang for den tilbudte prisen på to ganger....
skal ned og se hvordan skjøten har blitt om en time da er det tørt... håper det blir bra .....

det pleier nok ikke å være noe problem men sparkel hadde vel vært å foretrekke... Om det er den forgrunnede duken holder det jo med 2ggr men ellers er nok 3 et must det er i prinsippet umulig å ikke få det flekkete på 2ggr! man kan kjøre lim først dog og 2 farge men 3ggr kreves
mvh "lekman"

Jeg måtte male min Microlit 3 strøk med silikatfargen - Trodde at det skulle holde med 2 men skyldte på at det var den billigste malingen jeg fant = Hornbach. 3 strøk var nødvendig for å få det fint.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.