Tenkte å sette opp trelister på lecablokker for å feste panel på innsiden av sommerhytta. Min tanke var å feste noen lister på lecablokkene som jeg deretter kan spikre opp panelet på. Jeg tenkte å bruke svillepapp som mellomlegg og enten bruke Weber Lecaskruv 409 125mm eller galvaniserte klippspik 75mm.

Nå til mitt lille dilemma. Jeg synes Lecaskruen er for kraftig, og jeg er usikker på om de vil feste godt, med tanke på at skruen er så stor og ikke ment til små lister. Deretter synes jeg klippspiken er så forbanna dyre, rundt 1000:- for en 2kg pakke, og det er jo ikke mange spik som trengs for å sette opp noen lister.

Jeg har prøvd litt ulike spiker, men festet blir ikke bra, og jeg har også spurt om man kan kjøpe færre klippspik, men det gikk ikke. Så nå lurer jeg på om dere erfarne byggere har noen tips til en lur løsning? Kanskje finnes det en mye bedre måte å løse problemet på som jeg ikke har tenkt på?

Spikerplugg for leca pleier jeg å bruke.

Takk for svaret Helios, men å studere blir for kronglete. Ingen som vet om det finnes kortere Leca skruv enn 110mm?

Sist redigert:
Weber har 100mm.

Beijer har klippspik i løsvekt

Noen som har testet både skrue og klippspik. Er noe å foretrekke?

Fant også disse klippspik, noe lengre men mye billigere.
Klippspik varmforz 100mm

hantverkare1 skrev:
Beijer har klippspik i lösvikt
I Göteborg solgte de bare 2kg pakker sist jeg var der.

Otto-Von-Stern skrev:
Takk for svaret Helios, men å studere blir for kronglete. Ingen som vet om det finnes kortere Leca skrue enn 110mm?
Spikerplugg slår du inn med pluggen direkte i hullet. Alt kan gjøres i ett moment med en f.eks multiconstructionbor. Da borer du både gjennom listen og inn i lecaen og deretter slår du bare inn spikerpluggen med hammer, veldig raskt og enkelt. Finnes også med hvitmalte hoder.

Expander spiker da, kan det være noe?
Du kan bore rett gjennom regelen og så skal det bare være å slå inn.

Expansjonsbolt 8 x 90 mm med artikkelnummer 871004, pris 109 kr, tilgjengelig på hylle BYGG 26 H.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.