Hei!

Trenger hjelp med å vite om en yttervegg er bærende.

Jeg har tenkt å gjøre følgende utbygging:

Plantegning av utbyggnad med fasade og plan, viser ny dørplassering og dimensjoner, med fokus på hvilket område som blir utvidet.

Tror dere at ytterveggen er bærende? Jeg har en følelse av at det burde gå en bjelke langs hele fasaden og at disse veggene som jeg har tenkt å rive er ikke-bærende, men jeg vet ikke om de vedlagte tegningene kan si ja eller nei? Har dårlig oversikt selv, men min gjetning er at bilde8 har informasjonen, dog speilvendt. Vedlegger også bilder om hvordan planløsningen er for dette huset:

Plantegning av hus med markeringspiler, viser soverom, entre og hageområde med gangvei.

Plantegning av et hus som viser kjøkken, spisestue, stue og utendørsareal.

Plantegning av et hus med rommene sovrum, WC/D og Klk, og en trapp i venstre hjørne.

Hvis noen med mer kunnskap enn meg kan se på dette ville jeg blitt veldig takknemlig!!! :beer:

Takk på forhånd

• Arkitekttegning av husplan, viser etasjeinndelinger med detaljer om romplasseringer og veggstrukturer, inkludert bærende vegger.
  • Planløsningstegning av et hus med detaljerte mål for rom, vegger, og dører, brukt for å vurdere om yttervegger er bærende.
  • Arkitekttegning av et hus med detaljerte planløsninger, inkludert mål og rom som kjøkken, oppholdsrom og balkong.
  • Arkitekttegning av husplan med flere rom, inkludert kjøkken, stue, soverom og bad, med mål og skaleringslinjer.
  • Bygningstegning av et hus som viser planløsning og fasader, inkludert detaljerte mål og seksjoner. Inkluderer flere visninger av huset.
  • Bygningsplan som viser tverrsnitt av et hus, inkludert tak, vegger og forskjellige konstruksjonsdetaljer, med mål og annotasjoner.
  • Rittegning av husplan med detaljer om veggkonstruksjoner og tak. Enkelte områder er merket med mål og materialbeskrivelser.
  • Bygningsplaner med detaljerte seksjoner av strukturelle vegger og bjelker, relevant for å vurdere om en yttervegg er bærende.
  • Arkitekttegning viser detaljer av bygningsstruktur med takvinkel, mursnitt, og gulvplaner, inkludert isolasjon og materialspesifikasjoner.
  • Byggetegninger med detaljerte snit av veggkonstruksjoner, inkludert mål og materialer. Viser bærende elementer og planløsning for et hus.
  • Byggetegning av en husplanløsning med detaljerte mål og sektionslinjer, viser veggkonstruksjon og takdetaljer.
  • Tekniske tegninger av husplan med detaljerte veggsnitt og designdimensjoner, inkludert beskrivelser av både ytter- og innervegger.
  • Byggetegning av hus med detaljerte seksjoner og notater, inkludert strukturelle elementer og mål som kan indikere bærende vegger.
  • Byggetegning som viser detaljer om en huskonstruksjon med vegger, støtter og bjelker. Inneholder notater og dimensjoner.
  • Bygningsplan som viser seksjoner og detaljer for et hus, inkludert takvinkel og støttevegger. Diagrammet kan hjelpe med å avgjøre bærende vegger.
På tide å kontakte en bygningsingeniør.

• Liker
ljungpiparen
  • Laddar…
Så vidt jeg kan se, ligger bjelkelaget til overetasjen lagt på en bjelke 45x145 i den veggen du vil rive. Men skaff gjerne flere uttalelser :)

Sist redigert:
Den veggen er bærende

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.