Skal gjøre dette hullet til en mer normal åpning. Tenkte å bruke stålprofiler siden det er i kjelleren.

Åpning i gul vegg under tretrapp, delvis dekket av hvit vegg. Klargjort for hylleplassering med stålkonstruksjon vurdert.

Hylleplanene jeg skal sette innenfor på venstre side er 20 cm dype. Derfor vil jeg ha veggen til venstre i samme mål (20 cm) slik at veggen akkurat dekker dem.

Åpen døråpning i kjelleren med gul vegg og skrått tak i tre, klar for ombygging med stålregler.
Problemet som oppstår da er at jeg ikke kan sette noen profil på den andre siden da åpningen blir for liten totalt sett.

Hvordan gjør jeg da for å feste bjelkelaget(?) på den øvre høyre siden som kobler til den høyre veggen om det ikke finnes noen stålprofil der?

Høyst uklart hvorfor det siste bildet ble klart som jeg tegnet feil på. Ser bort fra den nederst.

• Åpent hull i veggen ved en kjellertrapp, med trekonstruksjon over og en uferdig åpning til venstre, gul vegg i bakgrunnen.
Sist redigert:
Kjør med trestender der i stedet, man kan mikse platestendere og trestendere. Det er bare mot gulvet og eventuelt nedre del av veggen at det er kritisk med fukt.

Forstår ikke helt problemet... du kan jo legge en vinkel mot veggen på motsatt side og legge en horisontal regel over?

Samtlige vegger er egentlig innvendige vegger (rekkehus). Det er nok mest mot gulvet det er risiko for fukt.

Vinkel, er det altså noe som holder i trelekten på høyre side?

Med andre ord kan jeg kjøre trelekter gjennomgående bortsett fra bunnsvillen?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.