Ligner på de som vi hadde i den BRF som jeg bodde i før. Ved stammebyttet måtte vi betale ekstra for asbestsaneringen av rørbøyene. Vet ikke om det var asbest i dem, men jeg ville tro det siden de (Skanska) var ute og så på flere ganger før. Så jeg TROR at det finnes en risiko for asbest i din isolasjon, men da bare i bøyene!
Derimot (og dette har blitt diskutert i en annen tråd på forumet med forskjellige meninger) så hvis det er et fåtall bøyer og du gjør det i din egen kjeller, ville jeg ha fuktet isolasjonen godt, tatt på munnbind og så revet forsiktig. Avfallet ville jeg lagt i en egen sekk og deretter kjørt med avfallet til søppelfyllingen for korrekt behandling!
Hvis det er større mengder ville jeg nok ikke tatt det på egenhånd!
Derimot (og dette har blitt diskutert i en annen tråd på forumet med forskjellige meninger) så hvis det er et fåtall bøyer og du gjør det i din egen kjeller, ville jeg ha fuktet isolasjonen godt, tatt på munnbind og så revet forsiktig. Avfallet ville jeg lagt i en egen sekk og deretter kjørt med avfallet til søppelfyllingen for korrekt behandling!
Hvis det er større mengder ville jeg nok ikke tatt det på egenhånd!
Klikk her for å svare