3.109 lest ·
20 svar
3k lest
20 svar
Hjelp til å beregne dimensjon på limtrebjelke omgående.
Hei alle, jeg har et problem med å beregne dimensjonen på en limtrebjelke over en garasjeport. Jeg har lastplan fra husprodusenten som viser hvilke laster bjelken utsettes for.
Problemet er at jeg må bestille bjelken på tirsdag 3/6 for at den skal rekke å komme til meg i tide.
Er det noen som har forslag på hvor jeg kan henvende meg?
Problemet er at jeg må bestille bjelken på tirsdag 3/6 for at den skal rekke å komme til meg i tide.
Er det noen som har forslag på hvor jeg kan henvende meg?
Her kommer lastplan som jeg har fått fra husleverandør.Matti_75 skrev:
Den oransje markeringen er Lecablock 250mm (ikke som bilde 350mm isolerblock) høyde 2400mm
Den blå markeringen er der jeg trenger en bjelke maks 280mm høy samt at jeg har tenkt stolper i limtre 90x220.
Der sitter 2 vinduer og dør. (Det er mulig å flytte døren så det blir stolper midt under punktlastene.)
Den gule markeringen er der det skal være en bjelke over garasjeport, også maks 280mm høy bjelke.
Det mangler mål for å kunne hjelpe deg. Hvorfor er ikke bjelkene med fra husleverandøren?
Hva slags bjelkelag er det over denne etasjen? Du har ikke flere tegninger for å få en forståelse for hva slags laster som kommer?
Hva slags bjelkelag er det over denne etasjen? Du har ikke flere tegninger for å få en forståelse for hva slags laster som kommer?
Jeg har kontaktet noen konstruktørfirmaer men alle har ca 2 ukers oppstartsperiode, jeg har derimot kontaktet en som svarer øyeblikkelig, det er Chat GPT men det føles litt skjørt...;-)...Matti_75 skrev:
Huset skal monteres om 10 dager.....
Husleverandøren meddelte for ca en uke siden at jeg trenger å velge hvilken modell av bjelker de skal sette huset på.......S spomopeter skrev: