Jeg har en inspeksjonsluke opp på loftet med integrert utfellbar stige fra Dolle. Jeg trenger å modifisere denne med en ekstra fold for å ikke krasje med en tenkt hylle når åpningen skal foldes ut. Jeg trenger derfor et hengsel liknende dette. Hva er den korrekte termen for denne typen hengsel? Og noen som vet hvor jeg får tak i disse? Den lokale byggevarehandelen var måtelig interessert i spørsmålet...

• Metallhengsel montert på tredør, del av utfellbar stige, med skruer synlige. Detaljbilde av mekanismen for en loftsluke.
Åsa Lund
Vi har ingen stige i luken, men tar fram en teleskopstige når vi skal opp på loftet. På den måten kan vi ha en kommode rett under luken.

Hvordan har du tenkt å få inn en ledd til med beholdt funksjon?

Har du sjekket om den finnes som reservedel? Nummeret er jo stemplet inn eller send bildet ditt og spør.

• Liker
jojje12
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Hvordan har du tenkt å få inn en ledd til med bibeholdt funksjon?
Ja.

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Har du sjekket om den finnes som reservedel? Nummeret finnes jo instansat eller send bildet ditt og spør.
Bra idé!

• Foldestige med ekstra ledd montert på en dør i tre.
J jojje12 skrev:
Ja.
Den frågan kan inte besvaras med ett ja.

• Liker
kulle
  • Laddar…
Trenger vel ikke være et spesialhengsel nederst? Bør holde med et "vanlig".

D Daniel 109 skrev:
Den frågan kan inte besvaras med ett ja.
Hvordan og Har er ganske likt når man leser fort. Synes vel spørsmålet ditt var merkelig ;)

Ved å gjøre nøyaktig det samme som de eksisterende leddene. Som uselss så riktig påpekte, viktig at leddet låser i riktig retning.

13th Marine 13th Marine skrev:
Behøver vel ikke å være et spesialhengsel nederst? Burde holde med et "vanlig".
Hvordan mener du da?

useless useless skrev:
Jeg har et ekstra ledd på stigen så man slipper å åpne døren til boden når man skal opp på loftet...
Noe i stil med dette her kanskje kunne funke?
[lenke]
Eller et litt lengre ledgangjern?
[lenke]

Hovedsaken er at stigen viker riktig vei slik at den 'låser' ved belastning...
Zarges kunne kanskje funke. Skal høre med dem.

7d8f2dfd-dcc5-457e-933f-bda1b046c5e2.jpg

J jojje12 skrev:
Hvordan og Har er ganske likt når man leser fort. Synes vel spørsmålet ditt var merkelig ;)

Ved å gjøre akkurat det samme som de eksisterende leddene. Som uselss så riktig påpekte, viktig at leddet låser riktig vei.
Det er det jeg ikke helt får til. Enten blir den ikke sammenleggbar, eller så låser den ikke i utbrettet stilling...
Kan du vise en skisse?

Hvorfor skulle det ikke funke? Så lenge leddet er på baksiden så kan den ikke vikes feil vei når man klatrer opp på stigen.

567012.jpg

Det blir ikke et like pent 'pakke' når man viker sammen stigen med et ekstra ledd, men det kan man leve med.

59de8e15aaa62577124612_565_477

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.