For at det er gøy? Eller finnes det en økonomisk gevinst? En sekk gipsputs koster litt over hundrelappen, hva koster gipsmørtel (samt kalk og sand?)

30 kg gips koster 100.
20 kg Nordkalks slakket kalk koster rundt 70 kr - Finjas koster 10 kg 79 kr.
16 kg sand koster på Biltema 70. Kan sikkert finne billigere.

Tror forholdene er ca 70% gips, 5 % kalk og resten sand. MEN JEG ER IKKE SIKKER!

Gipsmørtel finnes i to forskjellige varianter ferdig. I den ene skal man forvanne sugende underlag og ikke-sugende underlag skal man prime i stedet - som Norgips 179 kr for 25 kg.
Knaufs skal man prime omvendt. Knaufs koster 100 for 20 kg - på Bauhaus på nettet, da jeg var på stedet kostet det 129 eller 139 kr. Men hva Primer koster vet jeg ikke da dette ikke fantes på Bauhaus.
I mitt tilfelle har jeg sugende underlag.
Antar at det er forskjellig med forskjellige gipsmørtel fordi de har forskjellige tilsetningskjemikalier i dem.

Så - med Biltemas sand slipper jeg unna med under halve prisen da kalken har jeg hjemme. OM jeg regner på Norkalks som man ikke trenger å prime.
Skulle man bruke Knaufs uten å prime, ville det ikke bli så mye billigere men allikevel litt.

Kjøpte Gipsbruk som kan brukes som puss på Byggmax, 30kg sekk, for 100:- nå i uke. Ikke kan du tjene så mye på din hjemmelagde blanding.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.