Hei!
Jeg skal akkurat til å senke taket i gangen, men har blitt veldig nervøs for om jeg har kjøpt riktig materiale eller ikke, det ville jo vært så kjedelig om det ble feil.
Jeg har vært på Beijer og fått råd og tips om å kjøpe følgende;
Stålskinner for selve rammen 45or:
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4347
og sekundære takprofiler.
Min gang er kun 1,5m bred og 2,8m lang, men jeg synes disse skinnene føles veldig myke. Vil de virkelig holde og ikke begynne å bøye seg når gipsen kommer på?
Jeg har 900 gips og har tenkt å lekte cc45.
Jeg fikk også rådet om å skru skinnene fast i veggen med treskrue og plugg. 35mm skulle rekke. Veggen består av puss og så noe annet som jeg ikke vet hva er... jeg har boret hele veien inn og testet å skru fast en skinne i en skrue med plugg, og den ser ut til å sitte riktig bra. Kan jeg forsikre meg ytterligere på noen måte at den virkelig er festet i veggen og ikke kommer til å falle ned en vakker dag?
Takk på forhånd!
Jeg skal akkurat til å senke taket i gangen, men har blitt veldig nervøs for om jeg har kjøpt riktig materiale eller ikke, det ville jo vært så kjedelig om det ble feil.
Jeg har vært på Beijer og fått råd og tips om å kjøpe følgende;
Stålskinner for selve rammen 45or:
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4347
og sekundære takprofiler.
Min gang er kun 1,5m bred og 2,8m lang, men jeg synes disse skinnene føles veldig myke. Vil de virkelig holde og ikke begynne å bøye seg når gipsen kommer på?
Jeg har 900 gips og har tenkt å lekte cc45.
Jeg fikk også rådet om å skru skinnene fast i veggen med treskrue og plugg. 35mm skulle rekke. Veggen består av puss og så noe annet som jeg ikke vet hva er... jeg har boret hele veien inn og testet å skru fast en skinne i en skrue med plugg, og den ser ut til å sitte riktig bra. Kan jeg forsikre meg ytterligere på noen måte at den virkelig er festet i veggen og ikke kommer til å falle ned en vakker dag?
Takk på forhånd!
Sist redigert:
Går å sette noen limklatter bak reglene om du tror det trengs, billig forsikring om ikke annet. Hvor tett ville du satt de 35mm skruene?
Ettersom gipsplatene kommer til å skrus så tett så tror jeg aldri at noe kommer til å kunne bevege seg i ettertid.
Ettersom gipsplatene kommer til å skrus så tett så tror jeg aldri at noe kommer til å kunne bevege seg i ettertid.
Det er nok kanskje sant, tror jeg kommer til å sette skruene med 60 mellomrom eller noe i den stilen. Setter jeg for nærme kanskje pussen gir etter?
mener du å sette en ekstra regel i midten som løper langs med eller den i midten av de tverrgående reglene?
aa vet, hide-a-lite har bra halogen spottar som bare bygger et par cm nå til dags!
aa vet, hide-a-lite har bra halogen spottar som bare bygger et par cm nå til dags!
Klikk her for å svare