Hei !!
På pågående ombygging har jeg funnet en ting og jeg har ingen anelse om hva det er … kanskje dere kan hjelpe meg… bilde vedlagt.

• Veggen med en innfelt skrueklemme eller bolt i hjørnet av et rom under oppussing, omgitt av støvete gulv.
Hva har du på andre siden av veggen?

Ser ut som en strekkstag som brukes for å holde sammen gamle hus.

På bildet vises enden på en skrue med muttere på. For å vite hvilken funksjon den fyller må du se på den andre siden av veggen.

Er firkantbrickan løs gjør den ingen nytte lenger, men ikke helt feil som andre sier går det å få korn på andre siden av veggen. Du vet kanskje ikke hva muren står på, kan være fjell som heller og en form for avhold mellom vegg og fjell ved bygging av huset.

Centano Centano skrev:
Hva har du på andre siden av veggen?
Ingenting

Men synes jernet på den andre siden da og er det løst, skrangler i veggen.

P
T Thorsten Grund skrev:
Hei !!
På pågående ombygging har jeg funnet en greie og jeg har ingen anelse om hva det er … kanskje dere kan hjelpe meg… bilde vedlagt.
Kan det ha vært et våpenskap eller et pengeskap som har vært forankret i veggen?

Rejäl skrev:
Kan det ha sittet et våpenskap eller safe som har vært forankret i veggen?
Kanskje. Som sagt, tror det har ingen funksjon.

P
T Thorsten Grund skrev:
Kanskje. Som sagt, tror det har ingen funksjon.
Om ingett finns på andre siden så er det sikkert bare å ta bort…

Rejäl skrev:
Om ingett finns på andre siden så er det sikkert bare å fjerne...
Andre siden er yttervegg, pusset.

P
T Thorsten Grund skrev:
Andre siden er yttervegg, pusset.
Vil du fjerne den?

P
T Thorsten Grund skrev:
Yes.
Sitter den hardt så får du kappe bort den…

Du får løsne mutrene, de er låst mot hverandre og kjenne på bolten om den er løs. Ikke slå på den da kan eventuell puss på utsiden bli et stort hull. Det beste da er å med en rondell kappe den et stykke inn i veggen på innsiden og pusse/spakle hullet som blir.

• Liker
Thorsten Grund og 1 annen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.