D
Vurderer å henge opp fire romerske ringer (gymnastikkringer) i taket i barnas rom.

Huset er bygget i 1991 og taket er av betongelementer som ble løftet på plass da huset ble bygget. I alle fall er det min kvalifiserte gjetning siden man ser tydelige skjøter i taket hver 3-4 meter.

Hva har jeg for alternativer for å feste en skrueøye i taket?

Spontant tenker jeg en sånn her med plugg:

https://www.bauhaus.se/skruvogla-co...BR1FWy4lEAQYBCABEgJwJfD_BwE#go-to-description

Skruveøye av metall med gjenger, designet for å festes i tak eller vegg for oppheng, muligens av gymnastikkringer.

D
Skal vel legge til at barna veier 20-30 kg og de vil nok bli lei før de veier 40-50 kg.

Thorsmanplugg passer bra til skrue øyetryner.

D
Jeg kjøpte for en tid tilbake (svindyre) plugg fra Ficher på Bauhaus

Fischer veggplugg, rød og grå, fra Bauhaus.

Løfteøye og ekspansjonsbolt ville jo vært et annet alternativ

• Liker
AndersS
  • Laddar…
D
Blir så slitsomt den dagen det skal sparkles igjen

Uavhengig av løsning må det sparkles.

En helt vanlig 6mm plugg fikser den trekkbelastningen i betong så en plugg som passer til øyet vil ikke ha noen problemer i det hele tatt.

Datteren hadde en bokseball i kjelleren for mange år siden og fått lov til å bli værende. Bare å skru den bort og la ekspansjonspluggen sitte igjen og sparkle.
Metallkrok festet i en hvit, grov vegg, brukes til å henge en bokseball. Metallisk øyebolt med gjenger, sannsynligvis brukt til å feste en bokseball. Ligger på en brun overflate. Hull i veggen med en expanderhylse i midten, omgitt av ujevn gips. Veggen viser tekstur av grov overflate.

• Liker
Derbyboy
  • Laddar…
Trapeskroker er smidig hvis man har ståløyer på linene.

RoTe
Jeg kjører essve plugg med riktig bor og deres skruer og det sitter som fjell. Min projektor har tre skruer men jeg testet å henge fra en bare og det var null problem... Betong er det beste å feste ting i.

RoTe RoTe skrev:
Betong er det beste å feste ting i.
Jeg mener massivtremateriale er både enklere og bedre når det gjelder privat bruk og der forekommende laster.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.