Tenkte å renovere overetasjen og legge inn gulvvarme. Har gulvspon på bjelker og tenkte å legge gulvvarme i sporet sponplate oppå dette for å avslutte med parkett. (Dvs Parkett 14 mm - lumppapp - gulvvarme - fordelingsplate - sporet spon 22 mm - spon 22 mm - bjelker). Vil ikke rive eksisterende spon da den er skrudd og limt på bjelkelaget.
Kan jeg i stedet for sporet spon bruke glispanel? Eller finnes andre smarte løsninger?
Vil ikke frese i eksisterende spon da jeg tror dette svekker konstruksjonen for mye, samt at om jeg spor tvers gulvbjelkene (hvilket burde være riktig?) så vil gulvet ligge i flukt med gulvbjelkene (tvers rørene) - hvilket ikke er slik jeg vil ha det.
Rørene blir sannsynligvis 16 fra Termeco.
Forslag?
Kan jeg i stedet for sporet spon bruke glispanel? Eller finnes andre smarte løsninger?
Vil ikke frese i eksisterende spon da jeg tror dette svekker konstruksjonen for mye, samt at om jeg spor tvers gulvbjelkene (hvilket burde være riktig?) så vil gulvet ligge i flukt med gulvbjelkene (tvers rørene) - hvilket ikke er slik jeg vil ha det.
Rørene blir sannsynligvis 16 fra Termeco.
Forslag?
Sist redigert:
Gles og plåt på spån. Parkett på det. Tror det blir billigere og man kan være litt mer fleksibel med cc målene mellom slangene.
Så lite materiale som mulig over slangene vil du ha.
Så lite materiale som mulig over slangene vil du ha.
Akkurat mine tanker om å velge gles. Tror også at det går raskere, man slipper puslingen med sporplater og eventuell fresing av vendespor.TotalControl skrev:
Selvfølgelig.
Klikk her for å svare