Vi skal installere en smijernsport på vår oppkjørsel. Oppkjørselen har imidlertid en helling (nedover mot huset) og nå lurer vi på om vi skal montere porten i samme helling som oppkjørselen eller slik at porten står rett.

Hva synes dere?
 
  • Liker
JoakimLG og 1 annen
  • Laddar…
B Bergledja skrev:
Vi skal installere en smijernsport på vår innkjørsel. Innkjørselen har imidlertid en helning (nedover til hus) og nå lurer vi på om vi skal montere porten i samme helning som innkjørselen eller slik at porten står rett.

Hva synes dere?
Rett!
Alt annet vil se merkelig ut.
 
  • Liker
Bergledja
  • Laddar…
Rett, ellers vil jo i tillegg grindene "falle opp"
 
anders07 anders07 skrev:
Rett, ellers kommer jo i tillegg grindene til å "falle opp"
Tenkte ha innover så de ikke skulle ta i bakken isr
 
Har selv en smijernsport i en bakke som er rett. Så sier det seg selv at det ikke går å bruke en skjev port.
 
En skjev grind bestiller man slik at den kan brukes.
Men hva som fungerer best, avhenger av hvordan det ser ut på stedet.
 
Klart at porten skal helle 😝

Normalt setter man den riktignok rett og at den åpnes mot nedoverhelningen...
 
T Taxture skrev:
Klart at grinda skal helle 😝

Normalt setter man den riktignok rett og at den åpnes mot nedoverhellingen……..
Gjør man virkelig så?

Da vil den stå på skrå når den er lukket, noe som kanskje ikke er så pent?
 
For å unngå misforståelser, hvilket alternativ forfekter dere?

Alternativ 1 og 2 av en linje med en vinkelrett strek.
 
B Birger Jarl skrev:
Har selv en smijernsport i en bakke som er rett.
Klart mye enklere i en bakke som er rett.
 
Jeg synes alt. 2 er penest. Har du skrånende stolpe får du det vanskelig med å åpne/lukke. Skrånende stolpe har jeg bygget for å få porter selvlukkende.
 
  • Lutende port laget av treplanker festet til stolper med hengsler, ved en åpen mark med en bekk i bakgrunnen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.