Hei! Jeg har for en tid tilbake åpnet opp den gamle garasjeåpningen en del så man kan få opp en dør til den "nye" garasjen. Men jeg trenger råd om hvilket materiale jeg nå kan bruke for å få sidene glatte og rette.
Vil helst ikke bruke puss da det etter egen erfaring smuldrer og løsner med tiden fra underlaget. Høyre side trenger jeg å bygge litt tykkere kant for å få den rett, så jeg tenkte å bruke planker på begge sider av veggene slik at man kan dra av det materialet man bestemmer seg for å bruke.
Fungerer det å blande finbetong litt tykkere og "sparkle" det opp? Eller hva har dere av bedre forslag. Jeg trenger også å glatte til "taket". Så jeg trenger noe som sitter fast opp ned 😅
Vil helst ikke bruke puss da det etter egen erfaring smuldrer og løsner med tiden fra underlaget. Høyre side trenger jeg å bygge litt tykkere kant for å få den rett, så jeg tenkte å bruke planker på begge sider av veggene slik at man kan dra av det materialet man bestemmer seg for å bruke.
Fungerer det å blande finbetong litt tykkere og "sparkle" det opp? Eller hva har dere av bedre forslag. Jeg trenger også å glatte til "taket". Så jeg trenger noe som sitter fast opp ned 😅
fin og grovbetong har nesten ingen vedheftingsegenskaper da disse er ment å støpes med, så enten må du forme og støpe eller så må du gå på med betongreparasjonsmørtel som fungerer som pussmørtel når det kommer til vedhefting..
Dette mørtel bruker vi, funker også i tak..
https://cdnmedia.mapei.com/docs/lib...80c4b9382c8304d44604c84.pdf?sfvrsn=1a4508d4_0
Dette mørtel bruker vi, funker også i tak..
https://cdnmedia.mapei.com/docs/lib...80c4b9382c8304d44604c84.pdf?sfvrsn=1a4508d4_0
Ja men er det litt mer du skal legge på ved en dør så anbefaler jeg at du fester opp et pussnett først, for vibrasjonene fra at man smeller igjen en dør kan få de fleste materialer til å sprekke.B bighenk skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Midlertidig bygge igjen døråpning yttervegg
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hur få till en snygg dörröppning och altan här?
Altan & Uteplats -
Släta till garagegolv på lätt och billigt sätt
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bygga om släta köksluckor till spegelluckor
Kök -
Bästa sätt att gå från strukturtapet till släta väggar
Färg, Måla & Tapetsera