Britt-Marie Johansson Britt-Marie Johansson skrev:
Må jeg gjøre noe, og i så fall hva?
om du vil pynte på det ellers ikke

Har du en ekstra takstein så klatre opp på taket og bytt den

N Nyblivenhusägare123 skrev:
Har du en ekstra takstein så klatre opp på taket og bytt den
Jo jeg har ekstra steiner men synes det er litt slitsomt å krype rundt på taket. Men det burde jo ikke være alt for slitsomt å bytte siden det er oppe ved mønesteinen 🤔

Risikoen er stor for at pannen suger til seg fuktighet. Når det deretter blir frost, vil den sprekke. Eller flere fliser løsner. Så innen ganske nær framtid må du bytte den uansett. Dessverre kan det være vanskelig å bytte pannene nærmest mønet. Mønepannene er spikret/skrudde, så det er ofte vanskelig.

Det er ikke katastrofe om pannen går i stykker/sprekker, da det finnes et tett undertak. Men det er like greit å gjøre det nå mens det er sommer.

• Liker
Uwe H
  • Laddar…
A AG A skrev:
Risikoen er stor for at taksteinen suger fukt. Når det så blir frost, kan den sprekke. Eller flere flak løsner. Så innen ganske nær framtid må du bytte den uansett. Dessverre kan det være komplisert å bytte taksteiner nærmest møne. Mønetaksteinene er spikret/skrudde, så det er ofte komplisert.

Det er ikke katastrofe om taksteinen går i stykker/sprekker, da det finnes et tett undertak. Men det er like greit å passe på nå når det er sommer.
Okei, jeg trodde det skulle være lettere oppe ved mønet 😩 er alltid mønetaksteinene spikret eller skrudde hm..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.