Hei, vi vurderer å rive vårt garasje og bygge garasje i en del av låven, til høyre for den store svarte porten, blir for to biler, og litt annet smått.
Er det noen som har gjort noe lignende, og kan vise noen bilder på hvordan det kan se ut å ha garasje på den måten, vi vurderer å ikke ha noen porter, men at det skal være mulig å legge til senere.
Vi har en tilbud på ca 300 000 for å rydde, støpe plate og bygge en komplett stamme med innertak og vegger med OSB/gips der innertaket er bærende og skal tåle større last.
Våre snekkere gjør det løpende så prisen er et estimat for å ha noenlunde kontroll.
Mest interessert i om noen andre har gjort noe lignende og fått det pent.
Er det noen som har gjort noe lignende, og kan vise noen bilder på hvordan det kan se ut å ha garasje på den måten, vi vurderer å ikke ha noen porter, men at det skal være mulig å legge til senere.
Vi har en tilbud på ca 300 000 for å rydde, støpe plate og bygge en komplett stamme med innertak og vegger med OSB/gips der innertaket er bærende og skal tåle større last.
Våre snekkere gjør det løpende så prisen er et estimat for å ha noenlunde kontroll.
Mest interessert i om noen andre har gjort noe lignende og fått det pent.
Ikke en garasje, men jeg gjorde et slakteri. Totalt, også "for to biler" fordi 3x8 m (inkludert kjøleskap) og 3,5 meter høyt. Forsterket tak med en skinne for transport av dyr på rundt 500 kg. Fullt isolert og flislagt til en høyde på 2,2 m og 2 spesialdører. Derfor synes jeg prisen er litt "overdrevet".
Er det en økonomi bygning så skal man følge LBK kravene angående branncelle EI60 og el installasjonsregler finnes på nettet søk etter LBK permen Brannvernforeningens regelverk
Hei Gustav, så mye har jeg forstått, en takstmann fra Länsförsäkringar skal ringe meg neste uke for å gå gjennom alle regler, som jeg har forstått det skal det tåle brann i 60 min.Gusten2915 skrev:
Bra 😁 jobber selv med gårder og det er bedre å sjekke hva som gjelder før man begynner med byggingen lykke til
Klikk her for å svare