I jakten på billig og litt tynnere panelbord til et lagerhylleprosjekt, får jeg tipse om
Spirec i Borås. De kjøper inn overskuddsparter trevirke og annet fra større byggeprosjekter og sagbruk. Det kan også være materiale med delvise skjønnhetsflekker som mugg og vannskader. Uansett latterlig billig. De har også et fint utvalg av råskåret materiale. Jeg fant høvlet terrassebord som ikke er blitt impregnert. Brukbart om man vil male hjemmesnekrede utemøbler med moderne farger. Og naturligvis fant jeg 17x95 finskåret gran til mine hyller for 7:-/m.
Jeg snakket litt med en av eierne som meddelte at de skal åpne en filial i Malmø-området snart. Venter spent på at Göteborg står for tur. Gjenbruk av byggematerialer er helt på rett i tiden.