Hei på dere!

Som mange andre avskyr også jeg å ha kabler synlige, det finnes selvfølgelig pene kabelkanaler, men hvis man vil skjule kablene helt, så må man frese ut et spor i veggen og sparkle og tapetsere om, så langt ingen problemer.

Men hvis man har kabler med store kontakter som scartkabler, vga-kabler osv., så må man jo finne en stor kanal (kanskje 10cmx3cm?) som kontaktene kan dyttes gjennom så man slipper å klippe kontakten og deretter lodde om når kabelen først ligger i veggen.

Mistenker at det kan bli et massivt sparklearbeid, så finnes det store kabelkanaler som er laget for å freses inn? Kanskje en eller annen type flens slik at den blir enklere å sparkle?

Kan tilføyes at jeg har "massive" trevegger å frese i, så håndoverfresen vil få kjørt seg.

Mvh
Wretan

Jeg anbefaler å minimere antall kabler som går til TV-en ved å bytte i forsterkeren i stedet. Da kan du klare deg med for eksempel en HDMI-kabel, noe som gjør det hele litt enklere. Til min Pioneer-Plasma er det en separat mediemottaker som alt annet kobles inn til, så det er bare en systemkabel (10m) som går til TV-en. Alt utstyr har jeg i stedet plassert i skap så man slipper å se det. En HDMI-kabel/kontakt går nok uten problemer inn i et 25mm-rør.

• TV-stue med veggmontert flatskjerm, Pioneer-TV og høyttalere, bokhylle i hjørnet og glassbord med lysestake i forgrunn.
Hei krillek!

Sykt stilig må jeg si, får nesten følelsen av at tingene ikke er koblet opp siden man er så vant til å se kabelkanaler :)

Har dessverre ikke HDMI på boksen så jeg må nok forlate SCART til fordel for component i stedet som tar noe mindre plass.

Antar at jeg må klippe strømkabelen og skjøte med sukkerbit når kabelen ligger i røret :)

Får gå løs ordentlig med fresen for å få plass til kanalen og noen kilo sparkel senere burde man jo få en flat overflate å tapetsere på...

takk for tipset!

Med vennlig hilsen
Wretan

Inne, jeg lover :-)

Skulle kanskje tatt bildet med TVen på...

Jeg bila inn et avløpsrør i veggen :D Fikk gjennom alt i det røret :D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.