Jaha! Da har man satt opp tak, vegger og gulv, og rettet to vegger og tapetsert. Meeeeen det her med lister var ikke enkelt. Kjøpte meg 60 meter og en sag man stiller gradene manuelt på. Gav meg på to lister. Holdt dem mot hverandre og tegnet så hva jeg syntes det skulle være. Men herregud, det ble totalt fiasko også andre gangen. Finnes det noen bondeknep å ty til når det gjelder dette, eller hvordan løser man det? Vil jo ha fine lister som passer til 90-95 prosent sammen med hverandre iallefall

Mvh

Til å begynne med er det lettest å sette dem i sagen akkurat slik de skal sitte i taket eller gulvet eller hva det nå er.

Hva er det for lister du setter? Kanskje et bilde av det som gikk galt, så er det lettere å tipse.

Æh det gikk prima etter jeg gjorde rett. Fikk noen form for hjerneslipp

OlofÅkesson OlofÅkesson skrev:
...Finnes det noen bondeknep å benytte hva gjelder dette eller hvordan i huleste løser man det?.....
Mvh
Lag deg 4 stk listbiter som mal:
To ytterhjørner og to innerhjørner som er nøyaktig 200 mm fra sagkant til slutten på biten.
Hold dem opp i et hjørne og tegn på veggen. Andre hjørnet og marker på veggen.
Avstanden mellom markeringene + 200 + 200 mm.

Bruk så bitene igjen når du legger opp den lange listen i gjærsagen så du ikke får kortslutning i hodet hvilken "angrepsvinkel" snittet skal ha.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.