5.828 lest ·
15 svar
6k lest
15 svar
Gipsplate til 120 cm bred vegg?
Etter mye slit med å sette opp gipsplater gjenstår det nå en liten vegg høyde 240 cm, bredde 120 cm som skal få en gipsplate. Denne veggen har både et ytterhjørne og et innerhjørne (det er baksiden på en garderobe fra 1968 som nås fra gangen utenfor). Det ser ut som at det ville bli vanskelig å få denne veggen fin og jevn uten gipsplate (det er sponplate utad nå) og det er ganske stor glipe i innerhjørnet nå.
Som gipsplatene er satt opp nå så har ingen fasete gipsplatekanter blitt satt i hjørnene, uten at gipsplatene har blitt delt for å få en rett kant i hjørnene.
Man kan jo tenke at en gipsplate med standardbredde 120 cm er en perfekt kandidat til denne veggen, men nå kommer vi til det store spørsmålet:
Finnes det gipsplater å kjøpe som ikke har fasete kanter, eller hvordan gjør man når hele bredden på en gipsplate skal brukes? Tar jeg gipsplaten som den er får jeg fasete kanter i både inner- og ytterhjørne. Skal man bryte en hel og fin gipsplate for å få rette kanter i hjørnene? :x
Nå vet jeg heller ikke om det finnes så mye å feste i på midten av denne veggen. Men jeg regner med at det finnes noe regelverk som utgjør stamme for garderoben i det minste ute ved hjørnene.
Som gipsplatene er satt opp nå så har ingen fasete gipsplatekanter blitt satt i hjørnene, uten at gipsplatene har blitt delt for å få en rett kant i hjørnene.
Man kan jo tenke at en gipsplate med standardbredde 120 cm er en perfekt kandidat til denne veggen, men nå kommer vi til det store spørsmålet:
Finnes det gipsplater å kjøpe som ikke har fasete kanter, eller hvordan gjør man når hele bredden på en gipsplate skal brukes? Tar jeg gipsplaten som den er får jeg fasete kanter i både inner- og ytterhjørne. Skal man bryte en hel og fin gipsplate for å få rette kanter i hjørnene? :x
Nå vet jeg heller ikke om det finnes så mye å feste i på midten av denne veggen. Men jeg regner med at det finnes noe regelverk som utgjør stamme for garderoben i det minste ute ved hjørnene.
Sist redigert:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Del skiven på langs og sett den venstre biten til høyre og omvendt. Da får du forsenkningene i midten
peternicklas
Utestengt
· halland
· 4 463 innlegg
peternicklas
Utestengt
- halland
- 4.463 innlegg
Du sparkler det som vanlig og så drar du av med 2 sparkelspader samtidig, en sparkelspade på hver side og legger dem oppå hverandre. Du må gjøre det noen ganger før du får til hvordan du skal gjøre det, men så blir det riktig bra.