2.631 lest ·
4 svar
3k lest
4 svar
Gipse yttervegg utenpå trefiberplater. Problem med dampsperre?
Hei!
Jeg holder på å gipse en skjev yttervegg i et gammelt modulhus for å få en penere finish på overflaten. Materialet i dag er tretex, og det raskeste ville være å sette opp gipsen utenpå dette. Da kan man skru hvor som helst. Nå har jeg tenkt på at hvis jeg gjør dette, lager jeg jo små hull i dampsperren. Er dette et praktisk problem? Jeg vet ikke 100% hvor stenderne går, og det er ingen standard CC-mål her.
Jeg holder på å gipse en skjev yttervegg i et gammelt modulhus for å få en penere finish på overflaten. Materialet i dag er tretex, og det raskeste ville være å sette opp gipsen utenpå dette. Da kan man skru hvor som helst. Nå har jeg tenkt på at hvis jeg gjør dette, lager jeg jo små hull i dampsperren. Er dette et praktisk problem? Jeg vet ikke 100% hvor stenderne går, og det er ingen standard CC-mål her.
Er det reglar direkte bak tretexen? Og har du virkelig dampsperre i veggen? Uansett dampsperre kan du skruve på, det påvirker så lite at det ikke er merkbart. Angående tretexen så har jeg vanskelig for å tro at skruene sitter så bra, har du testet å skru?
Hei, hvordan gjorde TS deretter?
Jeg har samme problem. Tretex eller lignende trefiberplate samt rett bak ligger det en plastfolie. På byggetillatelses tegning står det 9 mm board. Mockfjärds elementhus.
Min plan er å gipse direkte på dette alternativt en tynn installasjonsvegg... men begge punkterer tetningslaget.
Jeg har samme problem. Tretex eller lignende trefiberplate samt rett bak ligger det en plastfolie. På byggetillatelses tegning står det 9 mm board. Mockfjärds elementhus.
Min plan er å gipse direkte på dette alternativt en tynn installasjonsvegg... men begge punkterer tetningslaget.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Infällda eller utanpåliggande rör i yttervägg?
Badrum -
Ytterväggsgaller utanpåliggande, hur avsluta väggrör?
Ventilation -
Inbyggd eller utanpåliggande apparadosor i tunn yttervägg.
El -
Rekle opp og gipse (våtromsplate?) yttervegg i "kjeller", kommende bad.
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Støpe ny kantbjelke til ny yttervegg utenpå den gamle ytterveggen
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi