Hei!
Vi holder på å pusse opp med rehabiliteringsgips. Vi har en peis med innsats og lurer på om man kan gipse veggene til peisen eller om man trenger noe annet akkurat ved peisen? Nå er det fibertavler der... selve peisen er pusset med noe ubehagelig knudrete, store klumper. Vil også spørre om råd om hva man kan gjøre for å få dette glattere da det er vanskelig å vaske rent nå. Pusse og hva for puss i så fall?

• En åpen peis med innsatspanel, deler av veggen er pusset med grov tekstur. Vedstabel og en lampe på hylle ved siden av.
Jeg har gjort akkurat denne reisen.

Vi avsluttet med gips fram til ovnen, dere ser ut til å ha en tydelig avskiller allerede. Fikk rådet av feieren å la veggen bak ovnen være for å ha kontroll på sprekker i framtiden.

Rundt vår ovn var det pusset vegg så jeg bredsparklet den.

Ovnen i seg slipte jeg ned og brukte deretter helt vanlig finsparkel for å få den glatt. Så malte jeg med sperregrunn og treverkfarge. (Vi hadde murstein før.)

Veldig fornøyd med resultatet når veggfargen er den samme som øvrige vegger og taklisten binder sammen den lille nisjen som dannes.

• Liker
Mialia
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.