Hei
Har i dag fått nøklene til vårt nye hus. 60-tall der så godt som alle innervegger er betong med vevtapet som sitter som fjell. Ujevnheter og behov for å legge opp elektrisitet gjør at jeg vil gipse. Underetasjehus og de aktuelle rommene er over bakken. Hvordan gjør jeg dette på best måte?
Lime gips direkte på betongveggen med vevtapeten, typ pl600 for/ulemper, sette lekter først som avstandsstykker mot betong og deretter skru gipset (problem med å feste ting på veggen i mellomrommene som blir enkegips med luft bak (mollyplugg men bygger litt bak?), setter OSB først på betong så gips (ikke mye å skru i der heller for si en hylle 13+Alt mellom 11-18mm, dropper gips helt og bredsparkler (risiko for at det sprekker der elektrikerne sporer? Om så hvordan løses, remse i sporet og sparkle ut skikkelig rundt om?
Annet forslag jeg ikke tenker på? Vil som sagt kort og godt egentlig gipse rommene og kunne sette skruer i prinsippet hvor som helst når alt er ferdig for å henge ting.
Takknemlig for innspill!
/F