Skal gipse vår nybygde garasje på grunn av brannklassifisering (3 m til huset)
Nå er veggen:
10mm sponplate
95mm isolasjon
22mm låvekledning

Tenkte å dra og kjøpe økonomigips på Byggmax da den er riktig lengde og god pris. Men så sto det at den ikke var brannklassifisert..

Er det forskjellig med ulike gipsplater virkelig?
Må man kjøpe den som er svensk standard tror du?
 
Rickard.
*Mange tror at dobbelt gips på veggene er den eneste måten å oppnå brannklassifisering av vegger på. Dette stemmer imidlertid ikke, det finnes mange måter å kombinere materialer på slik at du får en brannklassifisert garasje og fremdeles enkelt kan henge opp ting på veggene. Det er kombinasjonen av ytterpanel og innerpanel samt tykkelse og type isolasjon som avgjør brannklassifiseringen. Som eksempel konstruerer vi våre isolerte garasjer med: 12 mm sponplate, minst 95 mm isolasjon av glassull og 22 mm ytterpanel av tre. Denne konstruksjonen oppfyller brannklasse EI30.*

Økonomigips er ikke supert å jobbe med så jeg ville alle ganger velge standardgips men med hensyn til brann kan du velge hvilken du vil.
 
  • Liker
Oldboy
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.