Hei,

Totalrenoverer et murhus fra 1963. Innerhimlingens overflatelag består av gips + trepanel. Trepanelet er nå fjernet. Er det greit å sette et lag byggplast (dampsperre) mot eksisterende gipsplate, og en ny gipsplate på det?

Annet som kanskje kan være greit å vite:

Selvtrekk til FTX
Oljeovn til Luftvann varmepumpe
Ekstra isolering på loftet
 
Hvorfor skal du gjøre så? Hva er det under (oppå) gipsen?
 
T TheGame skrev:
T TheGame skrev:
Hvorfor skal du gjøre så? Hva er det under (ovanpå) gipset?
Hvorfor skal du gjøre så? Hva er det under (ovanpå) gipset
T TheGame skrev:
Hvorfor skal du gjøre så? Hva er det under (ovanpå) gipset?
For å stoppe den varme luften fra å nå loftet og omvandles til kondens. Over gips er det isolering.
 
Kan ikke være sikker på om det blir riktig.
Føles som du har arbeidet bak og fram.
Skal man ha plasten skal den være før gipsen.
Er du sikker på at det ikke allerede er noe der?
 
Jpetter Jpetter skrev:
Hei,

Totalrenoverer et mursteinhus fra 1963. Innertakets overflatelag består av gips + trepanel. Trepanelet er nå fjernet. Går det bra å legge et lag med byggplast (dampsperre) mot den eksisterende gipsplaten, og en ny gipsplate oppå det?

Annet som kanskje kan være greit å vite:

Selvtrekk til FTX
Oljeovn til Luft/vann varmepumpe
Ekstra isolering på loftet
Det er ingen fuktrisiko ved å legge den der og det er jo det eneste rimelige å gjøre i ditt tilfelle om du ikke vil rive mer.
 
  • Liker
Huddingebo
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.