Hei,
Totalrenoverer et murhus fra 1963. Innerhimlingens overflatelag består av gips + trepanel. Trepanelet er nå fjernet. Er det greit å sette et lag byggplast (dampsperre) mot eksisterende gipsplate, og en ny gipsplate på det?
Annet som kanskje kan være greit å vite:
Selvtrekk til FTX
Oljeovn til Luftvann varmepumpe
Ekstra isolering på loftet
Totalrenoverer et murhus fra 1963. Innerhimlingens overflatelag består av gips + trepanel. Trepanelet er nå fjernet. Er det greit å sette et lag byggplast (dampsperre) mot eksisterende gipsplate, og en ny gipsplate på det?
Annet som kanskje kan være greit å vite:
Selvtrekk til FTX
Oljeovn til Luftvann varmepumpe
Ekstra isolering på loftet
T TheGame skrev:
For å stoppe den varme luften fra å nå loftet og omvandles til kondens. Over gips er det isolering.T TheGame skrev:
Det er ingen fuktrisiko ved å legge den der og det er jo det eneste rimelige å gjøre i ditt tilfelle om du ikke vil rive mer.Jpetter skrev:
Hei,
Totalrenoverer et mursteinhus fra 1963. Innertakets overflatelag består av gips + trepanel. Trepanelet er nå fjernet. Går det bra å legge et lag med byggplast (dampsperre) mot den eksisterende gipsplaten, og en ny gipsplate oppå det?
Annet som kanskje kan være greit å vite:
Selvtrekk til FTX
Oljeovn til Luft/vann varmepumpe
Ekstra isolering på loftet
Klikk her for å svare