Jeg har en gipskutter som klarer fra 5mm til 12cm, kanskje kan være noe å anskaffe. Den kutter begge sider samtidig pluss at snittet blir beint.Mikael_L skrev:
Fikk min på en gyproc-visning for en haug med herrens år siden så vet ikke hva de koster, men et google-søk gir sikkert svar på det.
Lykke til.
http://www.lundqvist.se/frameset.asp?GoTo=/visa_produkt.asp?nr=72650
Men den er ganske dyr, og proffene synes ikke den forsvarer prisen.
http://www.byggnadsarbetaren.se/files/Pdf-tester/2009-09-17-hard-strid-mellan-gipsknivar.pdf
Men den er ganske dyr, og proffene synes ikke den forsvarer prisen.
http://www.byggnadsarbetaren.se/files/Pdf-tester/2009-09-17-hard-strid-mellan-gipsknivar.pdf
Jo, den fantes visst, selv om de har byttet farge på den.barajag skrev:
http://www.luna.no/webspeed/katalog...t_bid=V50&dokid=wc64961&katnr=7&katsektnr=129
Jeg vurderer om jeg kunne lage en slags brytegaffel.
To 120 cm lange lekter eller planker pbs om en remse 13-14 mm spon eller kryssfiner.
Lektene stikker ut 1 cm utenfor kryssfineret.
Trykk platen inn i gaffelen (men egentlig motsatt vei, naturligvis), riss hardt pbs med lektene som støtte, bryt av.
To 120 cm lange lekter eller planker pbs om en remse 13-14 mm spon eller kryssfiner.
Lektene stikker ut 1 cm utenfor kryssfineret.
Trykk platen inn i gaffelen (men egentlig motsatt vei, naturligvis), riss hardt pbs med lektene som støtte, bryt av.
Jeg ville nok satse på å bryte, sirkelsag vil støve noe enormt og gips tetter igjen støvsugeren med en gang.
Ellers tar det ikke så lang tid med en fuktsvans, det er jo ikke noe krav til finish heller.
Ellers tar det ikke så lang tid med en fuktsvans, det er jo ikke noe krav til finish heller.
Medlem
· västra götaland
· 212 innlegg
Skjær med gipskniv på både over- og undersiden og ha noe hardt (for eksempel gipskniven) i hånden og brekk av.
Hvorfor planlegge om, sett taket sist.