Må du ha tre då? Sjekk med skanska prefab hva de skal ha for fire vegger i betong?
/E
/E
Da vi har trehus vil jeg gjerne ha tregarasje. Vi hadde tenkt vanlige slagporter og å isolere det senere.
Nybyggaren: 40 000 kr hørtes helt OK ut. Er det med tegltak og garasjeport? Isolert? Har du kjøpt en tegning eller laget den selv?
Mvh
Henke
Nybyggaren: 40 000 kr hørtes helt OK ut. Er det med tegltak og garasjeport? Isolert? Har du kjøpt en tegning eller laget den selv?
Mvh
Henke
Kanskje bare funker ute i utkantstrøk.
Tok motorsagen og sagde "døren"
til snekkerboden bare "litt" større. Vanlige
slagporter - isolert var den jo allerede.
Og så hadde vi en garasje. ;D D.v.s hvis du
finner noen som tenker å rive en ved-
eller snekkerbod kan du komme over stokken
skitbillig. Resten ordner seg.
Nå vet jeg ikke hvor du bor - men har du vurdert
en carport i stedet for garasje? Blir enda
billigere.
Hilsener
Hobbit
Tok motorsagen og sagde "døren"
til snekkerboden bare "litt" større. Vanlige
slagporter - isolert var den jo allerede.
Og så hadde vi en garasje. ;D D.v.s hvis du
finner noen som tenker å rive en ved-
eller snekkerbod kan du komme over stokken
skitbillig. Resten ordner seg.
Nå vet jeg ikke hvor du bor - men har du vurdert
en carport i stedet for garasje? Blir enda
billigere.
Hilsener
Hobbit
Dobbeltgarasje 55 kvm, tre, isolert, slagporter, betongtakstein, kvittering: ca 45.000 kr.
Nei, men Henke spurte om pris uten gulv.
Om du har skog, (eller kan kjøpe tømmer billig) hogg litt, få inn en fyr/jente som har et bærbart sagbruk (Woodmizer) sag opp lektere og treverket til fasaden selv. Jeg sagde opp alt til en garasje på 4,5*11m og jeg har masse igjen av div dimensjoner, alt i alt kostet det 9000:- å sage opp. Trærne er fra tomten når vi bygde huset, så de var "gratis".
Verdien på alt trevirke ute i handelen ligger kanskje på 40000:-. Så der er det penger å spare.
Ser dog ut som et plankegjerde hjemme ;D
Verdien på alt trevirke ute i handelen ligger kanskje på 40000:-. Så der er det penger å spare.
Ser dog ut som et plankegjerde hjemme ;D
Lagde en enkel tegning selv. Deretter en detaljert materialspesifikasjon på alt: tre, vinduer og dører, taktekking, isolasjon, nedløpsrør, spiker m.m. Denne ble sendt ut til alle byggevarehus i området (Blekinge) som fikk gi tilbud. Vi kjøpte fra den billigste. Grunnmuren ble støpt samtidig som grunnmuren til bolighuset og inngikk i pakkeprisen for denne. Så snekret vi selv i løstømmer.
Klikk her for å svare