Noen som har regnet på hva en vanlig dobbelgarasje (ca. 6x6 m med tegltak) koster i løsvirke (ikke inkl. kostnad for grunn) og kan dele disse opplysningene? Tenkte jeg skulle sammenligne med de firmaene som selger byggesett.

Høres billig ut. Har du nærmere prisopplysninger som er mer nøyaktige og hva som var inkludert?

Må du ha tre då? Sjekk med skanska prefab hva de skal ha for fire vegger i betong?
/E

Da vi har trehus vil jeg gjerne ha tregarasje. Vi hadde tenkt vanlige slagporter og å isolere det senere.

Nybyggaren: 40 000 kr hørtes helt OK ut. Er det med tegltak og garasjeport? Isolert? Har du kjøpt en tegning eller laget den selv?

Mvh
Henke

Kanskje bare funker ute i utkantstrøk.
Tok motorsagen og sagde "døren"
til snekkerboden bare "litt" større. Vanlige
slagporter - isolert var den jo allerede.
Og så hadde vi en garasje. ;D D.v.s hvis du
finner noen som tenker å rive en ved-
eller snekkerbod kan du komme over stokken
skitbillig. Resten ordner seg.
Nå vet jeg ikke hvor du bor - men har du vurdert
en carport i stedet for garasje? Blir enda
billigere.
Hilsener
Hobbit

Dobbeltgarasje 55 kvm, tre, isolert, slagporter, betongtakstein, kvittering: ca 45.000 kr.

Nei, men Henke spurte om pris uten gulv.

Om du har skog, (eller kan kjøpe tømmer billig) hogg litt, få inn en fyr/jente som har et bærbart sagbruk (Woodmizer) sag opp lektere og treverket til fasaden selv. Jeg sagde opp alt til en garasje på 4,5*11m og jeg har masse igjen av div dimensjoner, alt i alt kostet det 9000:- å sage opp. Trærne er fra tomten når vi bygde huset, så de var "gratis".
Verdien på alt trevirke ute i handelen ligger kanskje på 40000:-. Så der er det penger å spare.
Ser dog ut som et plankegjerde hjemme ;D

Lilla_vargen skrev:
Dobbeltgarasje 55 kvm, tre, isolert, slagporter, betongtakstein, kvittering: ca 45.000 kr.
Kan du utvikle hvordan du gjorde, hvor du kjøpte materialet fra?

Lagde en enkel tegning selv. Deretter en detaljert materialspesifikasjon på alt: tre, vinduer og dører, taktekking, isolasjon, nedløpsrør, spiker m.m. Denne ble sendt ut til alle byggevarehus i området (Blekinge) som fikk gi tilbud. Vi kjøpte fra den billigste. Grunnmuren ble støpt samtidig som grunnmuren til bolighuset og inngikk i pakkeprisen for denne. Så snekret vi selv i løstømmer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.