Hei! Etter fuktskade er tregulvet i gangen fjernet. Nå vil jeg ha fliser på gulvet med en "massiv" følelse, altså ikke lagt på plater.
Huset bygget -44 har betongdekke (ganske tynt) med veldig grov overflate. På dekket har det ligget lektere med tregulv. Under tregulvet har det også vært sand.
Min tanke er å ha cirka 4-5 cm EPS-betong, 4 cm gulvavrettingsmasse med armeringsnett oppå og deretter fliser oppå dette. Se bilde.
Takk for synspunkter på ovenstående. Er det unødvendig å ha EPS i bunnen? Tenker at det ellers blir litt tungt.
Det er to trapper opp.
Oppdatering: Vurderer å droppe EPS og bare bruke tykt flytsparkel. Betongen i underlaget er så utrolig ujevn at total tykkelse, utenom fliser, må variere mellom sikkert 10 cm og 5 cm og i tillegg heller oversiden ganske mye. Og mange store steiner som ballast som stikker opp. Og med "ganske tynne" betongdekker mener jeg vel 13 cm armert betong, men vanskelig å si nøyaktig da oversiden er så ujevn.
Første bilde viser kanten på et lag med flytsparkel som er 1-3 cm tykt, avhengig av stedet (det er en hall med eneste inngangen, så vi må gjøre det i etapper.
Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.