12.595 lest ·
4 svar
13k lest
4 svar
Gamle hull i betongvegg, hvordan fylle opp?
Jeg hadde soverommet mitt omtapetsert for en tid siden. Maleren som gjorde det sparklet over gamle hull som satt over vinduet, der rullgardin og gardinstenger hadde sittet. Nå skulle jeg sette opp rullgardinen igjen etter at jobben var ferdig, men støtte på problemer. Det er mange gamle hull bak den nye tapeten, og jeg får ikke pluggen til å feste ordentlig.
Jeg må derfor fylle igjen hullet så godt det går, uten å rive bort noe tapet. Jeg har boret to hull med ca 2 cm avstand men veggen er så porøs og oppboret at det ikke finnes noe som helst der å feste i (se bilde). I 2cm-avstanden mellom hullene er det helt tomt.
Jeg vurderer å ta bort avstanden mellom hullene og deretter prøve å fylle igjen så godt det går. Trenger en slags sparkel antar jeg, og på "sprøyte" slik at jeg kommer til maksimalt. Har dere noen tips på materiale eller alternativ fremgangsmåte?
Jeg må derfor fylle igjen hullet så godt det går, uten å rive bort noe tapet. Jeg har boret to hull med ca 2 cm avstand men veggen er så porøs og oppboret at det ikke finnes noe som helst der å feste i (se bilde). I 2cm-avstanden mellom hullene er det helt tomt.
Jeg vurderer å ta bort avstanden mellom hullene og deretter prøve å fylle igjen så godt det går. Trenger en slags sparkel antar jeg, og på "sprøyte" slik at jeg kommer til maksimalt. Har dere noen tips på materiale eller alternativ fremgangsmåte?
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Fylla igen gamla borrhål så att man kan sätta upp nya väggfästen.
Fyllnadsmassor -
Hur får jag en bra ytskikt på en betongvägg med små ihåligheter
Färg, Måla & Tapetsera -
ny vedspis- behålla gamla skorstenen?
Ved, Pellets, Flis -
Är det lönsamt att behålla min gamla värmepump?
Värmepumpar -
Fylla igen gamla plugghål i betongvägg?
Färg, Måla & Tapetsera