Jeg hadde soverommet mitt omtapetsert for en tid siden. Maleren som gjorde det sparklet over gamle hull som satt over vinduet, der rullgardin og gardinstenger hadde sittet. Nå skulle jeg sette opp rullgardinen igjen etter at jobben var ferdig, men støtte på problemer. Det er mange gamle hull bak den nye tapeten, og jeg får ikke pluggen til å feste ordentlig.

Jeg må derfor fylle igjen hullet så godt det går, uten å rive bort noe tapet. Jeg har boret to hull med ca 2 cm avstand men veggen er så porøs og oppboret at det ikke finnes noe som helst der å feste i (se bilde). I 2cm-avstanden mellom hullene er det helt tomt.

Jeg vurderer å ta bort avstanden mellom hullene og deretter prøve å fylle igjen så godt det går. Trenger en slags sparkel antar jeg, og på "sprøyte" slik at jeg kommer til maksimalt. Har dere noen tips på materiale eller alternativ fremgangsmåte?

• To hull boret i en porøs vegg med hvit tapet, der materialet i veggen virker ustabilt og ikke gir god nok feste for plugger.
  • To hull i veggen over et vindu i rom med nylig tapetserte vegger. Hullene viser dårlig feste for plugger på grunn av porøs vegg bak tapeten.
Jeg ville selv brukt enten ankermasse og en ordentlig plugg alternativt byggsilikon og plugg. Tror ikke at ideen med å lage et større hull løser problemet ditt, men bare forverrer det.

Tenkte bare at det blir lettere å komme til for å fylle i da, om jeg har et større hull?

Ankermasse og byggesilikon selges på tube, så det skal nok ikke være noe problem. Bare stikk i pluggen før det har stivnet, ellers kan det bli litt vanskelig :P

ankermasse synes jeg høres bra ut også. Bare sørg for å få hullene ganske rene først (sugerør og blåse litt passe fungerer, blåser man for hardt så må man vaske ansiktet etterpå)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.