Hei

Holder på med litt elrenovering i sommerhytta og oppdager at en innvegg er fylt med en grå masse. Veggen er ca 20 cm dyp

Noen som har noen aning om hva det kan være? Asbest? Huset skal være bygget 1913
 
  • Bilde viser et borehode med grått støv, sannsynligvis fra en vegg som er under undersøkelse i sommerhytte. Grønn plen i bakgrunnen.
  • En innevegg med en grå masse fyller et hull mellom treplater. Potensielt isolasjonsmateriale i et eldre hus, bygget i 1913.
  • Grå pulveraktig masse i en rød beholder; mulig byggemateriale fra innvendig vegg i en hytte fra 1913, brukt til el-renovering.
Claes Sörmland
Ser ut som sementpuss av noe slag. Huset kan være fra 1913 men de der masonittplatene er betydelig yngre enn det. Kan det være noen som har smurt sementpuss på en gammel originalkloasongvegg med kalkpuss på?
 
Veggen er altså fylt. Kanskje 15 cm med denne massen. Veldig lett å bore gjennom
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.