Jeg har en dykkertpistol (18 GA) som jeg har brukt for å feste taklister, gulvsokkel, dørkarmer mm. Derimot har jeg aldri satt takpanel med den og lurer på om det fungerer. Jeg har en ordentlig spikerpistol, men den setter jo spiker som blir synlig.

Vil jo helst ikke måtte kjøpe en til picka!
 
15 eller 16 gauge er jo å foretrekke, men det funker fint med 18ga også. Jeg satte opp 120mm spontet panel i taket i en "friggebod" for ca. 10 år siden med 18ga, og så vidt jeg vet, sitter det fremdeles der (flyttet derfra for 1,5 år siden).
 
16 ga sitter så mye bedre. Kjørte panel i tak og vegger med 18ga på nedervåningen og i takpanelet holdt det ikke sammen overalt. Ble en senco 16 ga til overetasjen panel.
 
De jeg satt har fungert med 18. Kan jo være avhengig av panel.
Men jeg vinkler dykkertpistolen så de slås i vinklet, samt at vinklene "motvirker" hverandre.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.