Jeg har nettopp lagt varmegulv i andre etasje. Gulvet består av sponplater, deretter har jeg lagt LK systems EPS plater, så varmeplater og 16 mm gulvvarme. Oppå det har jeg lagt gulvgips for stabiliteten. Nå skal jeg legge laminatgulv på dette. Jeg har kjøpt Berryallocs High-Tech Commercial gulv.
Må jeg legge aldringsbestandig plast på gulvgipsen før jeg legger laminatgulvet, eller kan jeg legge laminatet direkte på gulvgipsen?
Må jeg legge aldringsbestandig plast på gulvgipsen før jeg legger laminatgulvet, eller kan jeg legge laminatet direkte på gulvgipsen?
For å svare på mitt eget spørsmål. Det er gulvprodusentene som bestemmer om det skal legges aldringsbestandig plast. Og Alloc svarte meg at de ALLTID anbefaler å legge aldringsbestandig plast ved bruk av gulvvarme.
Da burde vel gulvprodusenten også komme opp med en god begrunnelse for kravet.Anna1984 skrev:
Virker veldig merkelig å måtte legge en fuktsperre mellom overetasje og underetasje. Der forekommer jo ingen markfukt og gulvvarme i seg genererer ingen fukt.?? :wow:
Klikk her for å svare