Hei!
Kan innlede med at jeg er novise når det gjelder bygg og konstruksjon. En vedbod er vel mitt flaggskip hittil.
Uansett, vi skal bygge et lite innglasset uterom med kanaltak på cirka 2,5 x 4 meter, der 2 sider vil være eksisterende husfasade.
Min far har spart en del bjelker fra et demontert tak som han hadde over en altanseksjon.

Min plan var å bruke en del av dette virket da dimensjonene bør fungere godt også for vårt tiltenkte uterom.

Dessverre var den tykke bjelken noe fuktangrepet. Ingenting som har gått rett igjennom. Det kanskje er en no-go på slikt virke, men tenkte at det likevel er verdt å spørre noen som kan mer enn meg, før jeg kasserer den.

• Rød treplanke med synlige fuktmerker lagt på steinbelagt underlag, skygger faller over planken.
  • Fuktangrepet treverk liggende på en betongoverflate, del av et byggeprosjekt for et uterom.
  • Fuktangrepet, rødfarget treplanke ligger på en steinlagt overflate ved siden av gressplen.
Jeg ville ikke brukt den til en innglasset uteplass, muligens til et enkelt vedskjul.

• Liker
Workingclasshero og 3 andre
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jeg ville ikke bruke den til et innglasset uterom, muligens til en enkel vedbod.
Takk, det er nok som råd for meg 👍

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.