Y
Har satt opp ny glespanel og snart kommer det opp gipsplater.

Mus og lyd har vært problemer her før.

I en tidligere diskusjon med dere så kom det frem at man kan legge et tynt lag med isolasjon på denne siden av kondensplasten så lenge det ikke var mer enn 1/3 av total isolasjon, omtrent noe slikt, noen lydinteresserte skrev litt om dette sist.

Si at musene tar seg gjennom plasten, løper på gipsen, så vil jeg hindre dem fra å kunne løpe forbi alle innerveggene. Så da satte jeg klosser/kortlinger over innerveggene.

Så tenkte jeg å improvisere med dette om å ha isolasjon på innsiden for jeg har ikke råd og lyst til å tenke hele takflatene, så da tenkte jeg å legge så det er kanskje 40-50cm isolasjon akkurat mot disse klossene på begge sider..

Men.. Det ble mellomrom mellom innervegg og kloss... Vurderer å ta fugeskum der.. Dog sies det jo at musene spiser det også med mindre man kjøper den spesielle fugeskummet som anticimex bruker som smaker beskt..

(modulhus, derfor ser mine innervegger rare ut med seksjoner i seksjonene)

Hva tror dere om disse glippene.... hva fungerer best mon tro... drev eller fugeskum... kanskje kunne ta latex også men hørte at musene visstnok synes det er deilig..

kottgles.jpg

Y
Om jeg bruker fugeskum mellom spikerslag og innervegg, er det da en risiko for at det kan oppstå knirk eller annet?

Er det bedre å putte inn isoleringsremse eller noe?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.