Holder på å bygge et lååångt skrivebord som skal løpe langs en hel vegg (356 cm).
Har tenkt meg hvitfoliert hylleplan fra Byggmax: http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-09060.aspx.

Siden lengden på disse bare er 2440 mm, kommer jeg til å måtte fuge sammen kortendene.

Har dere noen forslag på hvordan man får en pen fuge?

Har vurderinger rundt plugg, lamellkex, lim. Sparkle/male sprekken på oversiden som dannes? Frese et dypere spor på oversiden og sparkle/male? Noen som har gjort det? Også forslag til andre byggematerialer i samme prisklasse mottas takknemlig.

Selvfølgelig finnes det mer lettfugede byggematerialer som stavlimt etc., men da stiger prisen litt.

Heisann!

Jeg satte nye liknende hylleplater i boden og plugget sammen disse med bra resultat - dog ingen 600mm dype, men 400mm...
Er selv enormt pirkete med sluttresultatene på mine (og andres) jobb og jeg ble fornøyd.
Skjøten synes selvfølgelig litt, men vil du kan du enten lime eller dra en tynn stang latex før du presser sammen platene.

Men - tenk på at den bare er 18mm tykk - skrivebord er vel ofte tykkere?
Du blir nok nødt til å ha en list eller lignende under, for å stive opp det hele.

Ellers - sjekk Finn.no eller lignende sider etter benkeplate i passe lengde? Bruker å komme inn sånne der nå og da...

mvh
Daniel

Fikset det pent med kjeks og lim. Skal fylle i sprekken med litt maling så blir det bra.
Mistenkte at noen ville kommentere stivheten i laminatskiver. Har først en plate på konsoller ordentlig forankret i veggen. På den platen ligger 80 mm "mellomvegger" og en laminatskive oppå det. På den måten kan man ha papir og greier i rom mellom platene. Og stivt blir det!

Takk for tipsene!

Hehe... Mistenkte at det skulle monteres på tette konsoller eller lignende, men det skader aldri å være ekstra tydelig. :P

Det der med rommene hørtes smart ut! d^_^b

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.