Så for å lette min midlertidige mangel på plass skal jeg sette opp en loftseng.
Jeg har to alternativer der jeg antar at det ene vil fungere, men er nysgjerrig på om dere tror at det andre holder. Alt vises på bildene. Jeg vil stive opp 170x45mm på tre vegger, der 40cm av 150cm på den ene veggen henger fritt. Jeg vil sette både stålhjørner som støtte og selvfølgelig L-pusle ribbene. Jeg har en kakkelovn som jeg vil bygge rundt og holde rundt 5cm utenfor ovnen, den er ganske godt isolert og vi fyrer sjelden så det er ingen fare bortsett fra at den er litt i veien. Til slutt er det den lengste bjelken på 315cm som vil henge fritt. Det vil gå strølekter som ribber for sengen samt gips/tynn MDF under som "tak" å sette spotlights i, vil nok sette noen stålhjørner for lektene også. Det er tegl i samtlige vegger.
Det skal opp en 140 seng og som dere ser vil det være litt ekstra plass som nattbord og/eller sittehjørne. Så helst skal det holde for 3 personer.
Og til slutt, tror dere at 6x90 treskruer er nok også som innfesting?
Takk på forhånd!
Bildene er på ingen måte skalatro.
Selvfølgelig går det også en ribbe på kortbiten i første også
Det holder uten problemer. Bruk spikerhjørner i hjørnene og skru i bjelkene med treskruer. Bruk gjerne 45*70 i stedet for lekter mellom, så kan du legge sponplate og valgfritt gulv på dette senere.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.