Skulle trenge å frese bort ca 1 kvm fliser inne i en dusjhjørne (fallet er feil) og funderer på hva slags verktøy jeg skal bruke til det..
En slags fres ville vært fint så man garantert ikke ødelegger tetningslaget.!
Forslag?
En slags fres ville vært fint så man garantert ikke ødelegger tetningslaget.!
Forslag?
Jo, men det må jo gå med typ noen type av fres eller lignende..
Da kan man vel "skrelle av" klinkeren til det bare er noen millimeter ned til fixen - som jo ligger oppå tettskiktet..
Jeg har sett slike der gulvfreser som ser ut som en gulvslipemaskin, men så stor blir jo klumpete for bare 1kvm.
Da kan man vel "skrelle av" klinkeren til det bare er noen millimeter ned til fixen - som jo ligger oppå tettskiktet..
Jeg har sett slike der gulvfreser som ser ut som en gulvslipemaskin, men så stor blir jo klumpete for bare 1kvm.
Men fresen tar likevel tetningslaget eller?ByggPutte skrev:
Finnes mulighet eller om det ikke ser goofigt ut sparkle på eksisterende og legge nytt i skjøten så kan man alltid bygge opp en "sarg" om man vil slippe å demolere tetningslaget osv.. Men man får legge lista der man vil ha den i og for seg
Men altså, jeg skal ikke bryte/bile/knakke bort flisene i så fall, men mer slipe/frese bort dem..
Jeg forstår ikke hvorfor jeg skulle risikere å skade tetningslaget - som jo ligger under fixen..
Ingen som har gjort så..?!
Jeg forstår ikke hvorfor jeg skulle risikere å skade tetningslaget - som jo ligger under fixen..
Ingen som har gjort så..?!
Tror det er vanskelig å få slik presisjon med
å frese eller slipe bort fliser og fix.
Og det kan jo være vanskelig å se om tetningslaget
har blitt ødelagt.
Vet at på jobben har det skjedd at varmekabelen
har gått i stykker og da har de fjernet enkelte
fliser. Men da har det vært før de har festet
ordentlig.
Mvh Putte
å frese eller slipe bort fliser og fix.
Og det kan jo være vanskelig å se om tetningslaget
har blitt ødelagt.
Vet at på jobben har det skjedd at varmekabelen
har gått i stykker og da har de fjernet enkelte
fliser. Men da har det vært før de har festet
ordentlig.
Mvh Putte
Om fallet er feil så er garantert fallet på membranet også feil, noe som betyr at om du skal gjøre det riktig så skal du fjerne gulvet, ordne fallet og så legge nytt membran. Det viktigste i en baderomskonstruksjon er at membranet ligger i fall siden verken fliser eller fuger er tette. Gulvvarme hjelper jo litt, men det finnes en grunn til at man har fall.
Å frese/slipte ned flisene tror jeg ikke er mulig. Begynner du med det så tror jeg at det til slutt vil løsne/knekke plater, noe som garantert vil ødelegge membranet.
Min siste anbefaling er å vende deg til en fagperson som vet hvordan det fungerer.
Å frese/slipte ned flisene tror jeg ikke er mulig. Begynner du med det så tror jeg at det til slutt vil løsne/knekke plater, noe som garantert vil ødelegge membranet.
Min siste anbefaling er å vende deg til en fagperson som vet hvordan det fungerer.
Jeg var nok litt uklar i første innlegget - fallet er ikke feil, men det faller litt for dårlig med den konsekvensen at vannet renner ut over gulvet når man dusjer og såååå langsomt tilbake til sluket.. Det er dette som skal utbedres ved å fikse selve dusjhjørnet..
Til tross for alle gode råd tror jeg at jeg går for en sånn slip som jeg linket til i et tidligere innlegg. Min fetter er flislegger og ifølge ham bruker de en sånn slipkopp av og til.
Det er mulig at det er sånn driv i den at det blir vanskelig med presisjonen, men jeg tror nok det skal gå bra.. Dessuten skal jeg ikke frese bort selve festen, men kun selve flisen siden det skal legges nye oppå de gamle senere..
Til tross for alle gode råd tror jeg at jeg går for en sånn slip som jeg linket til i et tidligere innlegg. Min fetter er flislegger og ifølge ham bruker de en sånn slipkopp av og til.
Det er mulig at det er sånn driv i den at det blir vanskelig med presisjonen, men jeg tror nok det skal gå bra.. Dessuten skal jeg ikke frese bort selve festen, men kun selve flisen siden det skal legges nye oppå de gamle senere..
Klikk her for å svare