Bra/dårlig, billig eller dyr har jeg ingen oppfatning om, men taket mitt skal få en hette fra Vittinge som passer til taksteinene OG har rørdiameter på 160mm, det siste for å optimalisere ytelsen fra kjøkkenviften. Denne hetten kostet 2300:-.

Et annet alternativ er å snakke med en blikkenslager. Jeg tror ikke at det blir dyrere, men antagelig ikke så mye billigere heller, med mindre man har gode kontakter selvfølgelig...

Hei, jeg monterte nettopp en slik på et tak med jönåkerspannor. Vifta har vi på loftet så det er bare en metallhette som monteres i rommet som blir når man fjerner en takstein. Kjøpt hos Ekströms tre i Norrköping som tok den fra Jönåker pris 1375 kr inkl. mva.

Lykke til

Har nettopp bestilt en avtrekkshette til taket mitt, Nortegel, den koster ca 1600 inkl mva. Blikkenslageren min koster 300+mva/time, det gir ham litt over 4 timer til å produsere og montere en hette inkl materiale. Jeg tror ikke det blir billigere hvis "blikks" gjør det, den ferdige hetten monterer jeg selv. Blikkenslageren har selv sagt at det tar ca 2 timer å fikse en avløpsventilasjon og det er jo bare et rett rør.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.